در بازدید از انبارهای نهاده های کشاورزی مطرح شد:
استاندار خراسان جنوبی راه اندازی واحد تولیدی کود شیمیایی در استان را با برقراری ارتباط بین بخش معدن و کشاورزی مورد تاکید قرار داد.
کد خبر: ۱۰۰۸۴۸۸
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۵ 11 November 2021



"حمید ملانوری" در بازدید از انبارهای نهاده های کشاورزی شرکت خدماتی حمایتی گفت: تحقق این مهم با سرمایه گذاری بخش خصوصی مقدور و میسر است.
وی با اشاره به ذخایر غنی بنتونیت، پتاس و ... در استان، تاکید کرد: جهاد کشاورزی بررسی های کارشناسی لازم را در این زمینه انجام دهد تا از این فرصت در تولید کود شیمیایی و رفع نیاز کشاورزان استفاده شود.
به گفته وی با توسعه بازارهای صادراتی از طریق مرز مشترک استان با افغانستان می توان به صادرات این کودهای شیمیایی تولیدی نیز اقدام کرد.
استاندار در ادامه بر نیاز کشاورزان به کود شیمیایی و نهاده های کشاورزی تاکید و تصریح کرد: با توجه به اهمیت موضوع تولید و توجه به کیفیت و کمیت محصولات کشاورزی استان، جهاد کشاورزی و شرکت خدماتی حمایتی بخش کشاورزی، تلاش کرده اند تا نهاده های مورد نیاز کشاورزان در فصول کاشت تأمین شود.
"ملانوری" با استناد به نتایج بررسی و ارزیابی انبارهای ذخیره سازی این نهاده ها و کودهای شیمیایی یادآور شد:
در حال حاضر میزان ذخایر استان به قدر کافی و متناسب با حجم نهاده ها و کودهای مورد نیاز بخش کشاورزی است.
به گفته وی کود شیمیایی و نهاده ها با نرخ یارانه ای و دولتی در اختیار کشاورزان قرار می گیرد و کارگزاران این عرصه باید با هماهنگی و تعامل، شرایط دسترسی را تسهیل کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار