استاندار مرکزی گفت: هیچ وارد کننده‌ای حق ندارد محصولی که در استان مرکزی و صنعت استان تولید می شود را وارد کند.
کد خبر: ۱۰۰۷۷۷۱
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۳ 08 November 2021

 

به گزارش تابناک مرکزی،فرزاد مخلص الائمه در آئین معارفه و تکریم استاندار مرکزی که با حضور وزیر کشور در اراک برگزار شد افزود:اجرای سند راهبردی حکمرانی این استان در افق گام دوم انقلاب یک تکلیف است و باید همه بخش‌ها برای عمل به مفاد آن پای کار باشند.
وی با بیان اینکه سند راهبردی حکمرانی استان مرکزی در افق گام دوم انقلاب تدوین و در نشست هیات دولت نیز ارایه شده است یادآورشد:این سند به‌زودی و با ویرایش دقیق‌تری منتشر و به اطلاع و آگاهی نخبگان و مدیران استان مرکزی می‌رسد.
وی با بیان اینکه این سند در هفت سرفصل و در ۷۵ محور فرعی تهیه شده است گفت: نگاه مسئله‌محور در امور دارد و همه به تقویت یا در صورت لزوم، تغییر نگاه در حوزه ماموریت دعوت می‌شوند.
استاندار مرکزی با بیان اینکه در این سند وضعیت موجود در مسایل و مشکلات دیده شده و وضع مطلوب نیز ارایه شده است افزود: همه نخبگان کشور، دستگاه‌های اجرایی، تشکل‌ها و بخش دولتی و غیردولتی و دلسوزان کشور معتقدند که در شرایط مطلوبی قرار نداریم و مواردی که وضعیت کنونی را سبب شده در فهرستی عنوان شده است.
وی افزود: در گزارش مسایل سازمان بارزسی در کشور به‌صورت ۸۰ مسئله خرد، ۸۲ میان مسئله و ۱۰ ابرمسئله است بیان شده و باید برش استانی آن به عنوان ماموریت کاری در استان دنبال شود، آنچه نمی‌گذارد دستگاه‌های اجرایی، سازمان‌ها و ماموریت‌ها در نقطه بهینه و مطلوب قرار گیرند، موانعی است که ما از آن به عنوان مسئله یاد می‌شود که باید این موانع شناسایی و فهرست شود و مهمتر از آن نظام‌واره کردن آنها است.
مخلص‌الائمه با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب علاج مشکلات کشور را تحقق تکالیف اقتصاد مقاومتی اعلام کردند گفت: این نوع اقتصاد ۲ رکن دارد که رکن اول آن اقتصاد مردمی و رکن دوم آن اقتصاد دانش بنیان است.
وی با بیان اینکه اگرچه استان مرکزی به صنعت شهره دارد و ابعاد بزرگ‌مقیاس صنعتی کشور در آن مستقر است گفت: این استان در بخش‌های مختلف دیگر نیز پتانسیل‌های متعددی دارد که باید بارور شوند.
وی با بیان اینکه علاوه برمقوله حمایت از تولید، افزایش بهره‌وری و بهبود فضای کسب و کار ۲ موضوع حیاتی است یادآورشد: مدیران شهرستان‌های مختلف استان مرکزی ماموریت دارند هرآنچه که مانع بهبود فضای کسب و کار است را با قدرت حذف کنند.
استاندار مرکزی با بیان اینکه افزایش دایره مسئولیت و اختیارات مدیران شهرستانی مهم است گفت: باید این مدیران در تصمیم سازی نقش برجسته داشته باشند، در حوزه اقتصاد، صنعت و کشاورزی استان مرکزی راه پیشرفت، اگرچه ناهموار است اما روشن و پیمودنی است و یک اراده جمعی کمک می‌کند تا مسیر هموار شود.
وی با بیان اینکه جوان‌گرایی، نخبه‌گزینی و استفاده از ظرفیت‌های بومی با هدف کادرسازی و اصلاح مسیر پیشرفت استان مرکزی توصیه دولت است گفت: تلاش می‌شود با الگوهای دقیق شایستگی در این مسیر کسب شده و از همه جوانان و نخبگان برای مشارکت در امور استان دعوت می‌شود.
استاندار مرکزی با بیان اینکه در بحث حمایت از تولید، شناخت ما از مشکلات صنایع استان مرکزی کم نیست گفت:بخشی از این نظام مورد ضربه جریان فاسد و رانت‌خوار واردکنندگان ماشین‌آلات سنگین دست دوم قرار گرفته اما به احدی از آنان رحم نخواهیم کرد و از همه ظرفیت‌های دستگاه قضایی و اجرایی کمک گرفته می‌شود و قوانین محکمی که در این زمینه برای حمایت از تولید کنندگان وجود دارد با قدرت و قوت دنبال خواهد شد و هیچ وارد کننده‌ای حق ندارد محصولی که در استان مرکزی و صنعت استان تولید می شود را وارد کند.
مخلص الائمه با بیان اینکه بحث دیگر فساد و ناکارآمدی است که ۲ مقوله مستقل اما به هم تنیده است یادآورشد: واقعیت فساد در جامعه زیاد است و از آن بدتر، سطح ادراک و احساس بالای فساد در مردم است، مردم از دریچه ادراکات تصمم‌گیری می‌کنند و این موضوع آسیب‌زننده است و به عنوان مسئول وظیفه داریم در راستای مقابله با فساد و ناکارآمدی تلاش مضاعفی به کار بگیریم.
وی با بیان اینکه تحول بنیادین نظام اداری طرحی ملی است که به‌عنوان تبنا به رئیس جمهوری ارایه شده و برش استانی آن لازم‌الاجرا است گفت: این تحول در حوزه ساختاری، شیوه‌های مدیریت و توسعه آن و تحول نیروی انسانی ادارات بوده و در این راستا مشارکت همه تحول‌خواهان استان مرکزی در داخل و خارج از استان ضروری است.
استاندار مرکزی با بیان اینکه کاغذبازی اداری و دیوان سالاری زائد معضلی است و نخستین ماموریت معاونت امور اقتصادی با هماهنگی ادارات کل مربوطه، تهیه نقشه اطلس جامع اقتصادی است افزود: پیشرفت استان مرکزی مستلزم حضور و مشارکت همه اقشار، تشکل‌ها و سلایق است و همه جریانات سیاسی باید در سایه وحدت، همگرایی باشند.
وی گفت: مسیری از حرکت جهادی در استان مرکزی پیش رو است که برای موفقیت در این راه همدلی و همراهی تمامی بخش‌ها نیاز است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار