سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی:
سید جواد پورنقی گفت: جهت مدیریت وضعیت کرونا و جلوگیری از ورود به پیک ششم، تیم واکنش سریع در استان فعال می شود.
کد خبر: ۱۰۰۷۶۳۳
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۳ 08 November 2021
به گزارش تابناک خراسان شمالی، سید جواد پورنقی، سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی که جهت ارزیابی وضعیت دو شهر قرمز کرونایی استان به جاجرم و گرمه سفر کرده بود در نشستی با مدیران این شهرستان، اظهارکرد: با این که حفظ آرامش جامعه و بازار از اهداف کلی برنامه هاست اما باید همچنان تامین سلامت در اولویت باشد.

وی با اشاره به آخرین وضعیت رنگ بندی کرونا در این دو شهرستان، اضافه کرد: قرار است تیم های واکنش سریع در حیطه استانی تعریف شود و مدیران شهرستان ها نیز باید پای کار بیایند تا سلامت و اقتصاد آسیب نبینند.

پورنقی افزود: در روزهای آتی وضعیت کرونا با رقم هایی که ثبت می شود مشخص می شود و ما جهت پیش بینی و مدیریت سریع تیم های واکنش سریع را در استان فعال می کنیم.

وی با بیان اینکه ورود به پیک ششم منجر به آسیب های غیرقابل جبران می شود، گفت: با بستری 30 بیمار جدید در 24 ساعت منتهی به ظهر روز شنبه 15 آبان ماه، هم اکنون 158 بیمار دارای علائم بیماری کووید 19 در یبمارستان های استان بستری هستند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان با بیان این که واکسیناسیون با شتاب و دقت در حال انجام است، اضافه کرد: 84 درصد جمعیت بالای 12 سال استان واکسینه شده اند، اما برای پایان شیوع بیماری واکسیناسیون به تنهایی کفایت نمی کند.

پورنقی با تاکید بر لزوم رعایت پروتکل های بهداشتی به ویژه فاصله گذاری فیزیکی و اجتماعی، بیان کرد: مهم ترین راه قطع زنجیره کرونا رعایت موازین بهداشتی است.

وی خاطرنشان کرد: افرادی که واکسن کرونا را دریافت کرده اند می‌توانند با ورود به سامانه مربوطه کارت واکسن الکترونیک خود را دریافت نمایند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار