معاون دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی:
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: با توجه به گسترش عادی انگاری‌ها و قالب شدن تصور ایمنی کاذب در بین مردم، براساس آخرین ارزیابی ها میانگین رعایت شیوه نامه های بهداشتی در استان به کمتر از ۴۰ درصد رسیده است.
کد خبر: ۱۰۰۷۲۳۶
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۴۰۰ - ۱۹:۳۲ 06 November 2021

به گزارش تابناک خراسان شمالی،افشین دلشاد اظهار داشت: هم اینک بسیاری از شهروندان دچار ایمنی کاذب شده اند به گونه ای که تصور می کنند با تزریق واکسن دیگر مبتلا به ویروس کرونا نخواهند شد در حالی که واکسیناسیون به هیچ عنوان مانع از ابتلا نیست.

وی با اشاره به اینکه با ادامه عادی انگاری ها، موج بعدی کرونا دور از انتظار نیست، گفت: هم اینک بیشتر شهروندان ماسک نمی زنند، ترددهای غیرضروری خود را آغاز کرده اند و همچنان شاهد برگزاری مراسم های عروسی و تجمعاتی هستیم که تا پیش از شاهد آن نبودیم.

دلشاد افزود: همچنین با آغاز فصل سرما و نبود تهویه های مناسب نگرانی ها بیش از پیش شده است زیراکه ساختمان های مسکونی اغلب طوری طراحی شده اند که با آغاز فصل سرما، جهت ایجاد دماهای مناسب عایق هستند و فاقد تهویه های طبیعی هستند به گونه ای این امر با شروع دورهمی ها می تواند،  احتمال خطر انتقال کرونا را افزایش دهد.  

تزریق مرحله سوم واکسن کادر درمان اجباری نیست

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی با اشاره به اینکه تزریق دُز سوم کادر درمان اجباری نیست، گفت: از سه هفته گذشته مرحله سوم تزریق واکسن کادر  درمانی استان آغاز شده است و تاکنون ۷۰۰ دُز از در مرحله واکسیناسیون به گروه های هدف تزریق شده است.

وی افزود: دلیل این آمار پایین مرحله سوم واکسیناسیون به عدم اجباری بودن تزریق دُز سوم و ابتلا برخی از کادر درمان به کرونا برمی گردد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار