رییس دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: شناسایی و جستجوی راهکاری برای مقابله با پدیده نامبارک آلاینده های صنعتی و محیطی در اراک به دانشگاه علوم پزشکی سپرده شده است.
کد خبر: ۱۰۰۶۳۰۸
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۱ 02 November 2021

 

به گزارش تابناک مرکزی، دکتر علی کولیوند در وبینار کشوری که با همین نام برگزار شد، افزود: با توجه به شرایط عمومی استان مرکزی به عنوان یکی از قطب های مهم صنعت در کشور و وجود منابع آلاینده بزرگی چون صنایع پتروشیمی، پالایشگاه، آلومینیوم و نیروگاه برنامه ای مربوط به ماموریت دانشگاه علوم پزشکی اراک با عنوان توسعه علوم مرتبط با آلاینده های صنعتی و محیطی در حال اجرا است.
وی یادآورشد: قرار شد در این راستا دروس جدید و محتواهای آموزشی بروز برای آموزش به دانشجویان رشته پزشکی عمومی تهیه و تدارک دیده شود.
وی تاکید کرد: بازنگری در دروس کلیه دانشکده ها با محوریت آلاینده ها و سلامت، تهیه و تدوین کامل رشته جدید پیشنهادی با عنوان آلاینده های صنعتی و محیطی در مقطع کارشناسی ارشد برای دانشجویان و برگزاری وبینار، کارگاه و دوره های آموزشی مرتبط با آلاینده های صنعتی و محیطی و نیز عقد تفاهم نامه و همکاری با دانشگاه های خارجی در خصوص آلاینده ها از جمله اقداماتی است که در این زمینه برنامه ریزی کرده ایم.
دکتر کولیوند ادامه داد: تصویب و اجرای طرح کلان پژوهش آلودگی هوای شهر اراک، تصویب و اجرای کلان طرحی با محوریت بیماری های داخلی، تهیه و تدوین کتابی با عنوان آلاینده ها و سلامت و تاسیس مرکز تحقیقات آلاینده های صنعتی و محیطی از جمله اقدام پیش بینی شده در حوزه تحقیقات این ماموریت است.
رییس دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اراک ابراز امیدواری کرد: با انجام این ماموریت، مهمترین دلایل آلودگی هوای اراک، شناسایی و با همکاری سایر نهادها و ادارات دولتی، غیردولتی و سازمان های مردم نهاد و البته همکاری و همراهی مردم، میزان آلودگی ها به کمترین حد ممکن برسد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار