مدیرعامل اتحادیه مرغداران خراسان شمالی گفت: میزان جوجه ریزی در سالن های مرغداری استان در نیمه اول امسال نسبت به مدت مشابه پارسال ۱۶ درصد افزایش یافت که دلیل آن افزایش شمار واحدهای پرورش مرغ است.
کد خبر: ۱۰۰۵۸۸۵
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۶ 01 November 2021

به گزارش تابناک خراسان شمالی،معصومه قربانی اظهار داشت: در نیمه نخست امسال پنج میلیون و ۳۴۵ هزار قطعه جوجه ریزی در سال های مرغداری استان انجام شد که این رقم در مدت مشابه پارسال چهار میلیون و ۵۹۲ هزار قطعه ثبت شده است.

وی افزود: افزایش ۷۵۳ هزار قطعه ای در میزان جوجه ریزی، به دلیل صدور مجوز برای راه اندازی سالن های مرغداری و افزایش شمار مرغداری های فعال اتفاق افتاده است.

مدیرعامل اتحادیه مرغداران خراسان شمالی اظهار داشت: پارسال ۹۰ واحد مرغداری در استان فعال بود که اکنون این رقم به  ۱۰۲ واحد رسیده است.

وی درباره مشکلات مرغداران در تولید گفت: امسال در برهه ای از زمان، قیمت هر قطعه جوجه به ۱۲۰ هزار ریال رسید، در این شرایط رغبت مرغداران به جوجه ریزی پایین آمد، در این زمینه اتحادیه سراسری مرغداران اعلام کرد که فواصل جوجه ریزی در سالن های مرغداری باید بیشتر شود و بر این اساس فاصله جوجه ریزی ها تا ۹۰ روز افزایش یافت و سالن ها۴۰ روز خالی ماند.

مدیرعامل اتحادیه مرغداران خراسان شمالی اظهار داشت: این اقدام سبب کاهش تقاضا برای تامین جوجه یک روزه و کاهش قیمت آن شد، اکنون قیمت این محصول به ۷۰ هزار تا ۸۰ هزار ریال رسیده است.

وی گفت: اقدام دیگر برای کاهش تقاضا برای جوجه یک روزه، تعیین سقف برای ظرفیت جوجه ریزی و کاهش آن بود، برای خراسان شمالی سقف جوجه ریزی روزانه ۲۰ هزار قطعه تعیین شد در صورتی که ظرفیت سالن های ما روزانه ۲۵ هزار تا ۳۰ هزار قطعه است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار