استاندار قم خبر داد؛
سرمست گفت: استان قم رتبه نخست کشوری رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی را کسب کرد.
کد خبر: ۱۰۰۵۴۴۳
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۷ 31 October 2021

به گزارش تابناک قم، بهرام سرمست،استاندار قم در حاشیه جلسه ستاد ملی کرونا که به صورت ویدئو کنفرانس در آن شرکت کرده بود با اشاره به کسب رتبه نخست رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و رتبه سوم تعداد مراکز واکسیناسیون استان قم در کشور گفت: امیدواریم با آگاهی بخشی بیشتر از سوی بزرگان و صاحبنظران و همچنین نفوذ کلام اصحاب رسانه شاهد افزایش مشارکت شهروندان در زمینه تزریق واکسن باشیم.

او با اشاره به وضعیت رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در استان ادامه داد: قم همواره رتبه نخست را در این زمینه داشته است که باید قدردان شهروندان قمی باشیم.

سرمست با بیان این که از نظر تعداد مراکز واکسیناسیون قم رتبه سوم کشوری را از آن خود کرده است، راه‌اندازی ۲ مرکز شبانه روزی واکسیناسیون را مورد توجه قرار داد و تصریح کرد: به لحاظ ذخیره واکسن و تعداد مراکز هیچ کمبودی نداریم، اما به لحاظ توجیه جامعه هدف و آگاهی بخشی به شهروندان، باید تلاش بیشتری صورت بگیرد.

راه‌اندازی مرکز پاسخگویی به شبهات واکسن در حرم مطهر
او با اشاره به اقدامات صورت گرفته در جهت مقابله با واکسن هراسی، راه‌اندازی مرکز پاسخگویی به شبهات واکسن در حرم حضرت معصومه (س) را مورد توجه قرار داد و گفت: علاوه بر دانشگاه علوم پزشکی، اصحاب رسانه به ویژه صداوسیما نیز باید در جهت تولید برنامه‌های آموزشی بیش از پیش فعالیت کنند.

استاندار قم همچنین با اشاره به حمایت مراجع تقلید و حوزه‌های علمیه از جبهه سلامت و طرح واکسیناسیون سراسری افزود: این پشتیبانی‌ها موجب کم اثر شدن تلاش گروه‌های ضد واکسن در استان شده است.

سرمست در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اجرای طرح واکسیناسیون دانش‌آموزان بالای ۱۲ سال عنوان کرد: آموزش‌وپرورش باید همه ظرفیت‌های خود را فعال کند تا زمینه بازگشایی حضوری مدارس فراهم شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار