عضو مجلس خبرگان رهبری:
آیت الله عالمی عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: نسبت دادن حادثه منا به قضا و قدر اوج بی کفایتی آل سعود است.
کد خبر: ۱۰۰۴۳۱
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۳ 25 September 2015
به گزارش تابناک خراسان رضوی آیت الله حسن عالمی در گفت‌وگو با تسنیم اظهار داشت: حداقل مسئله‌ای که می‌توان در ارتباط با حادثه دیروز منا بدون تردید عنوان کرد این است که این مسئله بیانگر اوج بی کفایتی آل سعود در مسئله حج است.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه مشابه این اتفاقات طی 10 سال اخیر نیز رخ داده است گفت: برای نخستین بار نیست که این اتفاق رخ داده است و قطعا با این نحوه مدیریت آل سعود برای آخرین بار نیز نیست که این قبیل اتفاقات شکل می‌گیرد.

آیت الله عالمی با اشاره به اینکه دو حادثه‌ای که امسال در جریان حج رخ داد بیانگر و موید بی کفایتی آل سعود است تصریح کرد: مسلمانان و حکام کشورهای اسلامی باید در این زمینه به فکر چاره باشند زیرا بسیاری از دولت‌های وابسته به غرب، شاید با آل سعود هم پیاله و هم جهت باشند و خیلی در این مسئله تحرکی نشان ندهند.

وی با اشاره به اینکه نسبت دادن حادثه منا از سوی حکومت آل سعود به قضا و قدر اوج بی کفایتی آل سعود است تصریح کرد: قضا و قدر امر اعتقادی صحیحی است اما در این گونه مسائل که نشئت گرفته از بی لیاقتی است صحیح نیست؛ از طرفی قضا و قدر خداوند بر این تعلق می‌گیرد که همه مهمانان خداوند در مراسم حج در امان پروردگار عالم هستند.

آیت الله عالمی با اشاره به اینکه کشته شدن این زائران در وضعیت احرام بیانگر عمق جنایت آل سعود است گفت: حکومت‌های اسلامی باید برای جریان حج فکر جدی کنند و مدیریت حساب شده و دقیقی را برای این جریان در سال‌های بعد داشته باشند تا مشابه چنین اتفاقاتی شکل نگیرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار