مدیرجهاد کشاورزی شهرستان سیروان
مدیرجهاد کشاورزی شهرستان سیروان گفت: پیش بینى می‌شود 4 هزارو 500 برنج سفید در شهرستان سیروان تا پایان برداشت استحصال شود.
کد خبر: ۱۰۰۴۰۰۱
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۰ 25 October 2021

به گزارش تابناک ایلام ؛ نورالدین فتاح‌زاده  با اشاره به اینکه این منطقه یکی از شهرستانهای با استعداد برای کشت برنج است، افزود: علیرغم محدودیت ها برای کشت برنج ،کماکان از حمایت آموزشی و استفاده از نهاده های کشاورزی برخوردار شدند.

وی با بیان اینکه برداشت برنج در سطح یک هزارو 400 هکتار از اراضی سیروان در حال انجام است، اظهار داشت:آموزش برای کمبود آب به روش های به زارعی علی رغم کمبود آب، اما سطح زیر کشت کاهش پیدا نکرده است.

مدیرجهاد کشاورزی شهرستان سیروان با اشاره به اینکه آوازه برنج عنبر بو این منطقه در سطح ملی زبانزد عام و خاص است و هم اکنون بوی عطر آن در سراسر شهرستان نظرهر رهگذر را به خود جلب می کند، تصریح کرد: در این شهرستان چندین نوع برنج شامل عنبربو، صدری، هاشمی ، شمشیری ارقام طارم پرمحصول مثل شفق، فجر کاشت و برداشت می شود.

فتاح زاده با بیان اینکه این محصولات علاوه بر تامین نیازهای شهرستان و استان به کرمانشاه و تهران و دیگر شهرهای کشور نیز ارسال می‌شود، خاطرنشان کرد:کارشناسان کشاورزی منطقه برای برداشت مناسب کشاورزان تلاش های زیادی کردند و امروزه مردم روستاهای منطقه نتیجه از این تلاش ها را به عینه دیده اند./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار