رییس اداره جهاد کشاورزی شهرستان ری گفت: میوه شب عید هموطنان در استان تهران در حال بارگیری و ذخیره سازی در سردخانه نوآوران بزرگترین مرکز نگهداری انواع میوه در خاورمیانه واقع در شهرک صنعتی شمس آباد، است.
کد خبر: ۱۰۰۳۹
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۸:۲۳ 03 March 2015

داریوش جوادی در گفت وگو با ایرنا با بیان اینکه سردخانه نوآوران بزرگترین و مجهزترین سردخانه دو مداره خاورمیانه است، اظهارداشت: این مجموعه در زمینی به مساحت 14 هکتار، با زیربنای 36 هزار متر مربع و ارتفاع متوسط 10 متر ساخته شده و ظرفیت نهایی ذخیره سازی 120میلیون تن محصولات کشاورزی باغی ، زراعی و پروتئینی را دارد.

وی افزود: با توجه به اینکه امسال مسوولیت توزیع میوه شب عید برعهده جهاد کشاورزی گذاشته شده است با برنامه ریزی و هماهنگی های صورت گرفته از تاریخ 25 اسفند توزیع میوه آغاز و تا 15 فروردین سال آینده ادامه خواهد داشت.

وی تصریح کرد: برهمین اساس و با هماهنگی سازمان تعاون روستایی، عامل عمده توزیع میوه شب عید از قبیل پرتقال و سیب در شهرستان مشخص شده و پس از تعیین قیمت مصوب از روز 25 اسفند در مراکز مشخص شده از جانب اداره جهاد کشاورزی، در اختیار شهروندان قرار داده خواهد شد.

جوادی با اشاره به مشخص شدن تعدادی ازعاملین خرده فروشی در سطح شهرستان تاکید کرد: کسانی که تمایل دارند به عنوان عامل خرده فروشی مرغ و میوه درشهرستان مشارکت کنند با مراجعه به اداره جهاد و کشاورزی درخواست خود را اعلام دارند تا ضمن بررسی و ارزیابی تقاضا، در کمیته ای که برای این امر تشکیل شده هماهنگی های لازم جهت فعالیت آنها در این ایام صورت پذیرد.

رییس اداره جهاد و کشاورزی شهرستان ری بیان داشت: از تاریخ توزیع تا پایان این فرایند در سطح شهرستان با استفاده از ابزارهای نظارتی اداره صنعت، معدن و تجارت و همچنین بازرسین اداره جهاد کشاورزی به صورت گشت های سیار، نظارت مستمر و دقیق بر نحوه توزیع، گرانفروشی، کم فروشی و یا احیانا خارج کردن کالا از شبکه توزیع، انجام می شود.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار