استاندار ایلام گفت: دورکاری فقط شامل حال زنان باردار و مادران دارای کودک زیر ۶ سال تعلق می گیرد و مابقی افراد باید در سرکار خود حاضر شوند.
کد خبر: ۱۰۰۳۷۷۴
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۸ 23 October 2021

به گزارش تابناک ایلام؛ محمد نوذری روز شنبه در نشست ستاد استانی مبارزه با کرونا اظهار داشت: با توجه به ابلاغ لغو دورکاری از سوی هیات استخدامی کشور بر اساس مصوبه ستاد ملی کرونا، از این پس تنها زنان باردار و مادرانی که دارای کودک زیر ۶ سال هستند، یک ساعت در روز می توانند از دورکاری استفاده کنند.

وی در خصوص دورکاری افراد دارای بیماری زمینه ای و مادران دارای کودک دبستانی نیز یادآور شد: با توجه به اینکه مصاحبه هایی از سوی افراد مختلف منتشر می شود و اعتبار قانونی همچون مصوبات ستاد ملی کرونا ندارد، نمی توانیم برای این افراد دورکاری اعمال کنیم.

تشکیل گروه مداخله سریع برای بررسی علت عدم استقبال از واکسیناسیون

استاندار ایلام از دانشگاه علوم پزشکی استان به منظور بررسی علت عدم استقبال گروه های مختلف به ویژه مادران باردار و دانش آموزان از واکسیناسیون خواست گروه مداخله سریع برای بررسی این مشکلات تشکیل دهد و علت را عارضه یابی کند.

نوذری اظهار داشت: اکنون برخی افراد سعی دارند در فضای مجازی علیه واکسیناسیون مطالب و کلیپ هایی منتشر کنند که این امر تنها یک اقدام نامناسب است زیرا همه ما به خوبی اثرگذاری واکسیناسیون در کاهش تعداد بستری و مرگ و میرها در جهان را شاهد هستیم.

وی افزود: هرچند ما از نظر واکسیناسیون از دنیا عقب مانده ایم، اما باید تلاش کنیم با افزایش پوشش دهی واکسیناسیون به سطح مناسبی از نظر ایمنی جامعه دست یابیم.

استاندار ایلام گفت: اکنون حدود 44 درصد استان هر دو دز واکسن کرونا را تزریق کرده اند که باید تلاش شود این آمار افزایش یابد.

نوذری به اعمال محدودیت های هوشمند اشاره کرد و افزود: بزودی تنها افرادی در جامعه از خدماتی نظیر اتوبوس، قطار، هواپیما، باشگاه و سایر مراکز برخوردار می شوند که دارای کارت واکسیناسیون باشند.

وی از فرمانداران خواست با ترغیب مردم به واکسیناسیون درصد پوشش دهی جمعیت شهرستان خود را افزایش دهند.

استاندار ایلام همچنین از جابجایی رتبه بندی استان در ردیف استان‌هایی که کمترین رعایت پروتکل ها را داشته اند، انتقاد کرد و گفت: دانشگاه علوم پزشکی باید این مساله را بررسی و نسبت به اصلاح جایگاه استان بر اساس واقعیت ها اقدام کند./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار