فرماندار شهرستان پیشوا گفت: ۷۵ درصد از جمعیت هدف بالای ۱۸ ساله ساکن در این شهرستان برابر ویروس کرونا واکسینه شدند.
کد خبر: ۱۰۰۰۳۶۵
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۹ 10 October 2021

به گزارش «تابناک تهران»، حسین عباسی روز یکشنبه در جریان بازدید از مراکز واکسیناسیون کرونا پیشوا به خبرنگاران توضیح داد: از زمان اجرای طرح واکسیناسیون سراسری کرونا تاکنون، بیش از ۷۵ درصد از جامعه هدف بالای ۱۸ ساله شهرستان پیشوا علیه بیماری کرونا واکسینه شدند که این مهم جز با مشارکت و اعتماد مردم میسر نمی‌شد.


وی افزود: در حال حاضر واکسن به میزان لازم در شهرستان پیشوا موجود است و لازم‌ است مردم برای حفظ سلامتی خود و قطع شیوع کرونا هرچه سریع‌تر با مراجعه به مراکز واکسیناسیون نسبت به دریافت واکسن اقدام‌ کنند.

عباسی با اشاره به آغاز اجرای طرح واکسیناسیون کرونا دانش‌آموزان ۱۲ تا ۱۸ ساله گفت: با مشارکت خوب مردم بیش از ۶۰ درصد از افراد واجد شرایط ۱۲ تا ۱۸ ساله ساکن در پیشوا واکسن کرونا را دریافت کردند.

وی تصریح کرد: سرعت و شتاب واکسیناسیون نوجوانان در بازه زمانی کوتاه به کاهش و قطع زنجیره کرونا کمک شایانی خواهد کرد و شرایط را برای بازگشایی و مراجعه حضوری دانش‌آموزان به مدرسه فراهم می‌کند.

وی با اشاره به لزوم افزایش همکاری دانش‌آموزان در طرح واکسیناسیون افزود: لازم است مدیران و متولیان آموزش و پرورش، والدین و دانش‌آموزان را به انجام واکسیناسیون ترغیب و تشویق کنند.

فرماندار شهرستان پیشوا اظهار داشت: حضور نداشتن دانش‌آموزان در مدرسه، آسیب‌های زیادی را به همراه داشته و در طولانی مدت، مخاطراتی را برای آن‌ها به همراه دارد که با واکسینه شدن این افراد، می‌توان به زودی شاهد بازگشایی مجدد مدارس بود.

عباسی تأکید کرد: صیانت از سلامت جامعه و رسیدن به ایمنی عمومی نیازمند کمک و مشارکت همه مردم به ویژه جوانان و نوجوانان است تا با همراهی آنها بتوان به شرایط مطلوب دست یافت.

وی ادامه داد: آموزشگاه سرمد(ویژه دختران) واقع در میدان امام - روبروی بانک تجارت، آموزشگاه ۱۵ خرداد (ویژه پسران) واقع در شهرک شهید اردستانی - چهار راه کتابخانه- خیابان شهدای مدرسه، آموزشگاه علامه طباطبایی (ویژه پسران) واقع در میدان شهید چمران - میدان نماز- جنب اداره پست و آموزشگاه آیت الله مشکینی (ویژه دختران) واقع در شهرک نقش جهان پذیرای دانش‌آموزان است.

بیش از ۲۰ هزار دانش‌آموز در مدارس پیشوا مشغول به تحصیل هستند.

پیشوا با بیش از ۸۵ هزار نفر جمعیت در ۴۵ کیلومتری جنوب‌شرق تهران واقع شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار