مدیرکل دامپزشکی ایلام گفت: بیش از ۸۰ درصد دام های سبک استان بر علیه بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک ( PPR) مایه کوبی و ایمن سازی شده است.
کد خبر: ۱۰۰۰۳۰۱
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۶ 10 October 2021

به گزارش تابناک ایلام ؛ دکتر رامین پورنجف اظهار داشت: تزریق واکسن طاعون نشخوارکنندگان کوچک طی سال جاری برای یک میلیون و ۷۰۰ هزار راس دام سبک استان انجام شده است.

وی افزود: سال های اخیر با توجه به حجم بالای مایه کوبی احشام سبک در استان ایلام، میزان تلفات ناشی از بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک به نسبت گذشته بسیار اندک است.

مدیرکل دامپزشکی ایلام ادامه داد: مایه کوبی دام های سبک بر علیه بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک در استان ایلام به صورت فراگیر و برای همه احشام صورت می گیرد تا دام ها در مقابل این بیماری مقاوم و ایمن شوند.

بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک در حیات وحش ایلام مشاهده نشده است

رییس اداره نظارت بر حیات وحش استان ایلام هم گفت: طی سال های اخیر و امسال هیچگونه موردی از بروز این بیماری در میان جمعیت نشخوارکنندگان حیات وحش مشاهده نشده است و پایش از زیستگاه های استان به طور مرتب انجا می شود.

اکبر محمدزاده یادآور شد: طی مکاتبات مکرر با دامپزشکی و امور عشایری از این ادارات ذیربط خواسته شده که از ورود دام های فاقد کارت مایه کوبی به زیستگاه های حیات وحش جلوگیری کنند.

وی افزود: باتوجه به اینکه کولگ زیستگاه نشخوارکنندگانی چون کل، بز، قوچ و میش وحشی است و بعضا با حیوانات اهلی دارای آبشخور مشترک هستند، احتمال انتقال این ویروس به حیات وحش وجود دارد.

رییس اداره نظارت بر حیات وحش استان ایلا تاکید کرد: از عشایر مهمان نیز خواسته شده دام های خود را در برابر بیماری های واگیردار که قابل انتقال به حیات وحش است، واکسینه کنند./م

بیشتر بخوانید:

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار