استاندار ایلام؛
استاندار ایلام گفت : دستگاه‌های زیرساختی نظیر آبفا، برق، گاز و مخابرات مکلف هستند در اسرع وقت خدمات خود را در طرح‌های نهضت ملی مسکن ارایه دهند.
کد خبر: ۱۱۶۶۵۰۵
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۸:۳۹ 12 May 2024

به گزارش تابناک ایلام؛ بهرام نیا بیان داشت : همه مدیران دستگاه‌های اجرایی استان که در احداث و تکمیل مجموعه‌های مسکن ملی، نقش دارند باید بستر لازم را برای تسهیل و تسریع در ساخت این واحدها فراهم کنند.

وی افزود : گروه‌های ساخت که در طرح نهضت ملی مسکن پیشرفت فیزیکی مناسبی نداشتند حذف و در اسرع‌وقت این پروژه‌ها به پیمانکار واگذار شود.

استاندار ایلام  با اشاره به کمبود زمین در استان ایلام به ویژه شهر ایلام، گفت: استان ایلام ۶۳ درصد کوهپایه و کوهستانی و ۳۷ درصد دشت است و با کمبود زمین به ویژه در شهر ایلام برای ساخت و ساز مواجه هستیم، هر دستگاه‌ اجرایی که زمین در اختیار طرح نهضت ملی مسکن قرار دهد ۵۰ درصد ساخت و ساز در این زمین‌ها، با اولویت واگذاری با کارکنان دستگاه‌های اجرایی است.

وی ادامه داد : باید با تلاش مضاعف در راستای تحقق این میزان تعهد، تلاش کرد و لازمه‌ آن، همراهی بانک‌ها و دستگاه‌های اجرایی مرتبط است.

بهرام نیا خاطرنشان کرد : مطالبه جدی مردم استان از فرمانداران با توجه به شعار سال، جهش تولید در حوزه مسکن و اشتغال است، عملکرد هر فرمانداری در نهایت بر اساس۲ شاخصه مهم اشتغال و طرح ملی نهضت مسکن و روند پیشرفت و اجرای طرح‌های مسکن ارزیابی خواهد شد.

وی مطرح  کرد: فرمانداران در شهرستان‌ها باید پاسخگوی این ۲ بخش بوده و مسئول مستقیم این ۲ حوزه در شهرستان‌ها هستند.

بهرام نیا تاکید کرد : پروژه‌های نهضت ملی مسکن که در استان کلنگ‌زنی شده است باید ظرف یک ماه بعد از کلنگ‌زنی، اقدامات اجرایی آن آغاز شود چرا که مسکن مطالبه مهم مردم است و همه دستگاه‌های اجرایی مرتبط باید در این زمینه اقدامات لازم را به عمل آورند.

استاندار ایلام گفت :شورای مسکن یک شورای فنی و تخصصی است و لازم است همه دستگاه‌های اجرایی در این نشست هم‌افزایی کرده و همکاری خود را دو چندان کنند.

وی تصریح کرد : ۸۵ درصد اعتبارات متمرکز در مرکز و ۱۵ درصد در استان‌ها است و باید معاونین استاندار و مدیران برای جذب اعتبارات و رفع مشکلات استان از مرکز پیگیری کنند./ع

 

بیشتر بخوانید :

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار