مدیر جهاد کشاورزی دهلران گفت: از آغاز فصل برداشت تاکنون 15 هزار تن گندم مازاد بر مصرف کشاورزان به مراکز خرید تحویل شده است.
کد خبر: ۷۴۰۳۳۴
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۰ 01 May 2019

به گزارش تابناک ایلام ؛ عباس احمدی  در حاشیه بازدید فرماندار دهلران از روند ذخیره سازی گندم در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: 6 سیلوی تمام مکانیزه ذخیره گندم در شهرستان به ظرفیت ذخیره سازی 200 هزار تن گندم وجود دارد.

وی افزود: از 50 هزار هکتار سطح زیر کشت گندم آبی و دیم این شهرستان پیش بینی می شود 140 هزار تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان به مراکز خرید تحویل شود.

مدیر جهاد کشاورزی دهلران همچنین با اشاره به وجود چهار مرکز خرید کلزا در این شهرستان یادآور شد: تاکنون حدود 10 هزار تن از این محصول توسط این مراکز خریداری شده است.

احمدی پیش بینی کرد از 6 هزار هکتار سطح زیر کشت کلزا در دهلران حدود 12 هزار تن محصول برداشت شود.

فرماندار دهلران هم با اشاره به شروع فصل برداشت گندم در این شهرستان گفت: دهلران بواسطه ظرفیت های آبی و خاک توانایی تولید بیش از 50 درصد محصولات زارعی استان را در سال دارد.

مجید عسگری به برداشت گندم معمولی و دروم در شهرستان اشاره کرد و افزود: بواسطه سرمایه گذاری های بخش خصوصی و حمایت دولت با توجه برای افزایش قدرت ذخیره سازی ظرفیت سیلوهای دهلران به 200 هزار تن رسیده که مشکلات گذشته در زمینه ذخیره سازی مرتفع شده است.

وی به تامین ماشین آلات برداشت، حمل محصول و تامین سوخت اشاره کرد و گفت: کشاورزان می توانند به صورت شبانه روزی محصول گندم خود را به مراکز خرید تحویل دهند.

فرماندار دهلران گفت: کشاورزان با تحویل محصول خود در مدت زمان کمی بهای گندم را بصورت 100 درصد دریافت می کنند و مشکلی در زمینه پرداخت با توجه به تمهیداتی دولت وجود ندارد.

عسگری با اشاره به مطالبه کشاورزان در خصوص بهای حمل گندم افزود: در زمینه پرداخت بهای حمل گندم با توجه به پیگیری ها و قول مساعد متولیان شرکت غله استان امیدواریم در فصل برداشت اخیر بخشی از کرایه حمل محصول را برای کشاورزان تامین کنیم./م

ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار