معاون امور بازسازی و مسکن روستایی ایلام گفت: بانک ها در پرداخت تسهیلات به متقاضیان مسکن روستایی این استان همکاری نمی کنند که این امر متقاضیان را با مشکلاتی مواجه کرده است.
کد خبر: ۷۰۱۲۷
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۷:۰۱ 02 August 2015
به گزارش تابناک ایلام ،فاخرمحمدیان با اعلام این خبرگفت: امسال و در اجرای طرح بهسازی و مقاوم سازی مسکن روستایی یک هزار واحد مسکونی در استان مقاوم سازی می شود که متاسفانه جز بانک های ملت 40 درصد و ملی 50 درصد دیگر بانک ها در پرداخت تسهیلات به متقاضیان همکاری لازم را بعمل نمی آورند.

وی میزان تسهیلات بانکی مسکن روستایی را 150 میلیون ریال اعلام کرد و افزود: سهم هر کدام از بانک ها در اجرای این یک هزار تعداد واحد مقاوم سازی، بانک تجارت 300، ملت 250، رفاه 130، سپه 120، صادرات و ملی هر کدام 100 واحد است.

معاون امور بازسازی و مسکن روستایی ایلام ادامه داد: بانک ها عدم تعادل منابع و مصارف بانکی ار منابع داخلی را علت عدم این همکاری اعلام می کنند.

محمدیان یادآور شد: از آغاز طرح مقاوم سازی منازل مسکونی این استان در سال 84 تاکنون 23 هزار واحد مسکونی مقاوم سازی شده است.

وی گفت: از این تعداد تاکنون 17 هزار و 750 مورد پایان گرفته و مابقی در مرحله اجرایی قرار دارند.

به گفته محمدیان، در مناطق زلزله زده استان نیز تاکنون سه هزار و 253 واحد احداث شده همچنین در شهرستان های زلزله زده دهلران، دره شهر و آبدانان نیز 15 هزار و 751 واحد تعمیر شده است.

معاون امور بازسازی و مسکن روستایی ایلام خاطر نشان کرد: در بحث بازسازی مناطق زلزله زده بانک ها همکاری خوبی به عمل آوردند اما در بحث بهسازی و مقاوم سازی واحدهای روستایی متاسفانه همکاری لازم را نداشته اند.

محمدیان گفت: متقاضیان دریافت تسهیلات مسکن روستایی آمادگی کامل برای معرفی به بانک دارند و برای این مهم متحمل هزینه های سنگینی نیز شده اند لذا انتظار می رود بانک ها برای جلوگیری از هر گونه حادثه همکاری لازم را بعمل آورند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار