مدیرکل دامپزشکی استان خبر داد:
مدیر کل دامپزشکی استان گفت:هدف از اجراي اين طرح، ساماندهي مراكز عرضه است و نه تعطيلي آنها، و در صورت همكاري متصديان اين واحدها از جمله واحدهاي تعطيل يا پلمپ شده، دامپزشكي استان آمادگي دارد كه جهت ساماندهي بهداشتي اماكن عرضه فرآورده هاي دامي و پرداخت تسهيلات به متصديان مربوطه مساعدت لازم را بعمل آورد.
کد خبر: ۵۴۲۹۷۷
تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۷ 24 December 2017
به گزارش تابناک ایلام ؛  مدیرکل دامپزشکی استان با اعلام این خبر گفت: با توجه به وضعيت نامناسب كشتار غيرمجاز دام و طيور و جهت رفع اين معضل و شهرستانها و ميدان دام غير بهداشتي ايلام، نسبت به تهيه طرح جامعي اقدام نمایند .
 
 
وی بیان داشت :موضوع ساماندهي بهداشتي كشتارگاه هاي سنتي با هماهنگي استاندار محترم در جلسات كارگروه سلامت و امنيت غذايي و تنظيم بازار استان مطرح و پس از تصويب طرح در جلسات مذكور كه با حضور استاندار محترم، معاونين استانداري، فرمانداران شهرستانها و مديران كل و رؤساي سازمانهاي ذيربط و نمايندگان دستگاه محترم قضايي و نيروي انتظامي در استانداري ايلام تشكيل گرديد، زمانبندي اجراي طرح و مراحل و اهداف آن مورد تصويب واقع گرديد.
 
وي افزود با تشكيل كارگروه تخصصي جلوگيري از كشتار غيرمجاز دام و طيور و ساماندهي كشتارگاه ها به رياست فرمانداران در همه شهرستانها و تشك شد.
 
مدیرکل دامپزشکی استان ایلام ادامه داد: دبيرخانه طرح در دامپزشكي استان و پس از حدود 25 روز كار فشرده فرهنگي و آموزشي در قالب نصب بنر، توزيع بروشور و تراكت-برگزاري كارگاه آموزشي و توجيهي براي مردم علي الخصوص دانش آموزان، پخش فيلم هاي آموزشي و برگزاري ميزگردهاي راديويي و تلويزيوني و تشكيل جلسات متعدد  هماهنگي در سطح استان و شهرستانها از جمله اقدامات این اداره کل بوده است .
 
وی گفت: از 25آذر ماه طرح فراگير در سطح كليه شهرستانها و بخش ها شروع شده و بيش از 30 گشت مشترك نظارت بهداشتي متشكل از كارشناسان دامپزشكي و مركز بهداشت بهمراه نيروي محترم انتظامي و ساير دستگاه هاي ذيربط از 25 آذر در دو شيفت صبح و بعد از ظهر كار نظارت بهداشتي بر اماكن عرضه را بر عهده دارند.
 
پيراني افزود: با مساعدت استاندار محترم مبلغ 7000 ميليون ريال براي بهسازي و رفع نواقص بهداشتي 10 كشتارگاه سنتي اختصاص يافته و عمليات اجرايي رفع نواقص در كليه شهرستانها توسط شهرداريها در حال انجام و در برخي از شهرستانها نيز پايان يافته است.
 
وی یاآدور شد : خوشبختانه با حمايت مسئولين ارشد سياسي، قضايي و انتظامي استان روند طرح بخوبي پيش مي رود، بطوريكه در مدت يك هفته اخير 191 واحد قصابي و 307 واحد مرغ پركني غيرمجاز و غير بهداشتي پلمپ،  تعطيل و يا ساماندهي شده است.
 
وي گفت :هدف از اجراي اين طرح، ساماندهي مراكز عرضه است و نه تعطيلي آنها، و در صورت همكاري متصديان اين واحدها از جمله واحدهاي تعطيل يا پلمپ شده، دامپزشكي استان آمادگي دارد كه جهت ساماندهي بهداشتي اماكن عرضه فرآورده هاي دامي و پرداخت تسهيلات به متصديان مربوطه مساعدت لازم را بعمل آورد.
 
دكتر پيراني اظهار داشت: كه آمار كشتار دام و طيور در كشتارگاه هاي تحت نظر دامپزشكي  در همين  يك هفته اول اجراي طرح 2 تا 4 برابر شده است .
 
وي افزود :ميدان دام غيربهداشتي شهر ايلام نيز با حمايت مسئولين استان و شهرداري ايلام تعطيل و كلاً تخريب گرديد و چوبداران به محل پيش بيني شده هدايت گرديدند./م
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار