مدیرکل آموزش و پرورش کرمانشاه:

ضرورت ارتقا کیفیت نظام آموزش و پرورش درکرمانشاه / یکی از اهداف آموزش و پرورش تربیت دانش آموز در تراز انقلاب اسلامی است

گروه استان ها_مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه گفت:باید شرایطی مهیا شود که کیفیت نظام آموزش و پرورش در استان ارتقا پیدا کند، ارتقا کیفیت نظام آموزش و پرورش شامل مدارس دولتی و غیردولتی است.
کد خبر: ۱۱۸۹۹۳۱
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۴۰۳ - ۱۵:۴۸ 21 November 2024

ضرورت ارتقا کیفیت نظام آموزش و پرورش درکرمانشاه / یکی از  اهداف آموزش و پرورش تربیت دانش آموز در تراز انقلاب اسلامی است

به گزارش خبرنگار تابناک از کرمانشاه سلمان محمدی با حضور در دفتر تابناک با اشاره به تعداد دانش آموزان در سال ۱۴۰۳ استان، اظهار کرد: بر اساس ابلاغ و اعلام وزارت آموزش و پرورش، چهار راهبرد کلان در استان پیگیری می‌شود، این راهبرد‌های کلان در راستای رسیدن به اهداف سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است که هدف سند بنیادین این است که دانش آموزان را تراز نظام جمهوری اسلامی ایران تربیت کرده و آنها را به مراتبی از حیات طیبه برسانیم که مقدمه ساز ظهور امام زمان (عج) باشند.

وی افزود: نخستین هدف سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، بحث عدالت آموزشی، عدالت تربیتی و نصیب آموزشی برابر در زمینه توزیع امکانات، منابع و نیروی انسانی است.

مدیرکل آموزش و پرورش کرمانشاه تصریح کرد: باید شرایطی مهیا شود که کیفیت نظام آموزش و پرورش در استان ارتقا پیدا کند، برنامه‌های مختلفی در این راستا در دستور کار داریم که یکی از این برنامه‌ها ارتقا رضایتمندی همکاران آموزشی و ارتقا شأن معلمان است.

محمدی با تاکید بر لزوم ارتقا کیفیت نظام آموزشی در استان گفت: ارتقا کیفیت نظام آموزش و پرورش شامل مدارس دولتی و غیردولتی بوده که البته باید تقویت مدارس دولتی در اولویت قرار گرفته و نظارت بر حسن اجرای سیاست‌های ابلاغی در مدارس غیر دولتی نیز از برنامه‌های اجرایی آموزش و پرورش باشد.

وی اذعان کرد: در سطح مدارس در راستای عدالت آموزشی تلاش شده که هیچ شخصی از تحصیل باز نماند، حتی در روستا‌ها و نقاط صفر مرزی نیز در فرایند تعلیم و تربیت همکاران ما حضور دارند و عدالت آموزشی در سطح استان رعایت می‌شود.

محمدی با اشاره به دلایل وجود بازماندگان تحصیلی تشریح کرد: برخی از دانش‌آموزان به دلیل بی‌سرپرست بودن و یا بد سرپرست بودن، استثنایی بودن، مهاجرت به خارج از کشور، افراد ریزجثه و بیماران صعب العلاج و یا دلایل دیگر مثل فقر مالی خانواده‌ها، در مدارس ثبت نام نشده‌اند که پیگیر جذب این دانش آموزان، راهبران آموزشی را به روستا‌ها برای بررسی بازماندگان و شناسایی آنها موظف کرده که این افراد پس از شناسایی به مدارس طبق شرایطی جذب شوند.

وی یادآور شد: امسال در بحث ساماندهی مدارس سطح استان توجه ویژه‌ای شده بود، این ساماندهی برای اوایل مهر با نهایت دقت انجام و آموزش و پرورش کرمانشاه بر اساس رتبه‌بندی و شاخص‌هایی که وزارتخانه اعلام کرده در ۲ سال گذشته جز چهار استان برتر کشور شد.

وی بیان کرد: برای نخستین بار در کشور حق التدریس (اضافه کاری) معلمان برای رضایتمندی آنها با حقوق مهر ماه پرداخت شد.

محمدی با اشاره به بازماندگی معلمان در بحث رتبه بندی گفت: در ۲ ماه گذشته تعدادی بازمانده داشتیم که این موضوع ابلاغ شد و کسانی که بر اساس آیین نامه شرایط مورد نظر را دارند، وضعیت آنها در حال بررسی است و پس از طی فرایند‌های قانونی احکام جاماندگان و استخدامی‌های جدید که شرایط مناسب دارند پیگیری می‌شود.

وی اظهار کرد:با احتساب کودکستانی‌ها در کرمانشاه ۳۷۰ هزار دانش آموز مشغول به تحصیل، ۳۰ هزار معلم بازنشسته و ۲۶ هزار معلم مشغول به تدریس در مدارس استان هستند.

مدیرکل آموزش و پرورش کرمانشاه در پایان گفت: چهار هزار مدرسه با ۱۵ هزار کلاس درس در سطح استان فعالیت می‌کنند، استان کرمانشاه ۲۴ آموزش و پرورش ناحیه شهرستان و منطقه دارد که متولی تعلیم و تربیت ۳۷۰ هزار دانش آموز هستند.

منبع: تابناک
آخرین اخبار