تا اینکه حادثه سقوط بالگرد و به شهادت رسیدن رییس جمهور و هیات همراه در 30 اردیبهشت 1403 سرنوشت تونل را به محاق و اتمام این پروژه را ابتر نمود.
هر چند دولتمردان دولت شهید رییسی در استان و شهرستان تلاش های بسیاری برای بهره برداری از این تونل به عمل آوردند ولیکن کسی زیر بار مسئولیت آن نرفت تا به ناچار بصورت موقت مدت زمانی (اربعین) زیر بار ترافیک برده و مورد تردد قرار گیرد که موجی از خوشحالی و شور شعف مردمان منطقه را فراگرفت. لکن دیری نپاید که تعطیلی و مسدود شدن تونل هیجان خوشحالی را تبدیل به یاس و مردم را سرخورده کرد.
آنچه که از شواهد و قرائن پیداست مهمترین مسئله مسدودی تونل «پول» و نبود اعتبار جهت پرداخت طلب پیمانکاران و همچنین تخصیص اعتبار جهت انجام بخشهای باقیمانده کار تونل می باشد.
چیزی که مدیران استان اذعان دارند که اگر سفر رییس جمهور به استان اتفاق می افتاد قطعا اعتبارات لازم جهت تسریع و تکمیل تونل تزریق و پروژه به دست رییس جمهور افتتاح و مورد بهره برداری قرار میگرفت.
از طرفی با توجه به پایان کار دولت سیزدهم و پای کار آمدن دولت جدید میطلبد وزارت راه و شهرسازی به این پروژه حیاتی که برای مردمان این منطقه از اهمیت بالای برخوردار است ،توجه جدی داشته باشد چراکه تونل کبیرکوه در حقیقت به بچه سر راهی می ماند که در دولت قدیم نتوانست سرپا گیرد .
اما در این بین نقش نماینده مردم در مجلس به عنوان موکل مردم و کاتالیزور در تسریع امور جاری بسیار مهم و تعیین کننده می باشد چرا که می تواند با رایزنی و پیگیری، وزیر مربوطه و سایر نهادهای دولتی را مجاب به تامین اعتبارات لازم جهت تسریع در تکمیل پروژه نموده و این فرصت را برای رییس جمهور مهیا کند تا اولین سفر استانی خود را به استانی محروم و غیر برخوردار که همانا «توجه و نگاه مساوات به مناطق کمتر توسعه یافته » از مهمترین شعارهای خود وی بوده اختصاص دهد.
یادآور می شود این معبر بخاطر روکش آسفالت لایه سوم تونل و جاده های دسترسی، روشنایی تونل، خط کشی و نصب علایم مسدود شده که روکش آسفالت از سمت آبدانان در حال انجام و از سمت دره شهر هنوز به پیمان نرفته، روشنایی آن نیز در هاله ای از ابهام قرار دارد و مردم چشم انتظار بازگشایی هستند.
انتهای پیام /ن