امام جمعه ایلام؛

آسیب‌های مربوط به محیط زیست استان باید رصد و پیگیری شود

امام جمعه ایلام گفت : طبیعت متلعق به همه نسل‌ها است و تمام موجودات زنده گیاهی و جانوری در آن حق حیات و امنیت دارند.
کد خبر: ۱۱۶۹۸۹۱
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۹:۰۶ 05 June 2024

 به گزارش تابناک ایلام؛ حجت الاسلام والمسلمین اله نور کریمی‌تبار در دیدار با مدیرکل و جمعی از کارکنان محیط زیست استان ایلام بیان  کرد: به فرموده قرآن کریم محیط زیست برای ادامه حیات انسان خلق شده و انسان نیز موظف به آبادانی و حراست از طبیعت است و تخریب محیط زیست جانوری و گیاهی امری نکوهیده و مورد نکوهش است.

وی افزود : نباید اجازه داد که زیست‌بوم طبیعی گونه‌های جانوری و گیاهی توسط افراد ناآگاه یا طماع به مخاطره افتاده و دستخوش تغییر شود. 

امام جمعه ایلام با بیان اینکه استان ایلام دارای طبیعتی بکر و زیبا است که پتانسیل معرفی و جذب گروه‌های گردشگری طبیعت گردی را دارد، مطرح کرد: حوزه گردشگری طبیعی استان باید در سطح ملی و منطقه‌ای معرفی و تقویت شود.

وی  با اشاره به ضرورت توسعه در زمینه‌های مختلف، اضافه کرد: طبیعت باید به گونه‌ای که محیط زیست آسیب نبیند مورد بهره‌برداری قرار بگیرد.

 حجت الاسلام والمسلمین اله نور کریمی‌تبار گفت : ورود این پساب‌ها موجب آلودگی روان آب‌ها و سفره‌های زیرزمینی می‌شود و چرخه حیات آبزیان و پرنده‌ها و جاندارانی که از این آبزیان تغدیه می‌کنند و حتی آب شرب مردم و آب مورد نیاز کشاورزان را آلوده می‌کند./ع

 

بیشتر بخوانید :

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار