شهید رئیسی به دیپلماسی ایران اسلامی در جهان عزت بخشید

استاندار ایلام گفت: تسلیت ۶۵ تن از سران کشورهای دنیا، اعلام یک تا سه روز عزای عمومی در هشت کشور و یک دقیقه سکوت در کنفرانس بین‌المللی امنیت هسته‌ای در وین و مجمع‌عمومی سازمان ملل از مصادیق تعامل بسیار خوب دولت سیزدهم و در راس آن شهید رئیسی با کشورهای دنیا بود.
کد خبر: ۱۱۶۹۴۳۸
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۵ 02 June 2024

به گزارش تابناک ایلام ؛ حسن بهرام‌نیا در آیین سنتی "چَمَر" به مناسب گرامیداشت یاد و نام شهید جمهور و شهدای خدمت در شهرک اسلامیه شهرستان مهران،با اشاره به حمله هوایی به ساختمان کنسولگری ایران در دمشق و شهادت پنج نفر از دیپلمات‌های ایران از جمله سردار محمدرضا زاهدی و سرتیپ پاسدار محمدهادی حاجی رحیمی از فرماندهان، پیشکسوتان و جانبازان سرافراز دفاع مقدس، اظهار کرد: با اقتدار کامل جمهوری اسلامی ۲ نقطه از سرزمین‌های اشغالی که اقدام به این حمله موشکی را داشتند مورد هدف صدها موشک و پهپاد قرار داد که این نشان از قدرت نظامی ایران اسلامی است.

وی با گرامیداشت سالگرد رحلت امام خمینی(ره)، سالگرد شهدای ۱۵ خردادماه، یادآور شد: کسانی که در ۱۵ خردادماه نقش‌آفرینی کردند، نتیجه این ایثار و نقش‌آفرینی شهادت بود، از سال ۴۲ نهضت مبارزه با نظام استبدادی به رهبری امام خمینی(ره) آغاز و سال ۴۳ حضرت امام(ره) در اعتراض به لایحه کاپیتولاسیون تبعید شد.

استاندار ایلام گفت: در رژیم پهلوی لایحه کاپیتولاسیون، به معنی مصونیت مستشاران آمریکایی از پیگرد قضایی در ایران بود، امام‌خمینی(ره) ضمن ابراز ناراحتی شدید، در سخنانی تصویب این لایحه را مصیبتی بزرگ برای اسلام و مسلمانان دانست و اعلام عزای عمومی کرد.

بهرام‌نیا با بیان اینکه امام(ره) در وصیت‌نامه خود نوشته‌اند« باور نکنید که با رفتن یک خدمتگزار، در صفوف آهنین ملت خللی ایجاد خواهد شد»، افزود: راه آیت‌الله رئیسی هم‌چنان ادامه دارد و همان‌گونه که رهبر معظم انقلاب هم فرمودند، «خللی در کارهای مملکت ایجاد نخواهد شد».

وی با تاکید بر این‌که یکی از افتخارات دولت سیزدهم تکمیل راه های مواصلاتی به ویژه مسیر ایلام - مهران است، یادآورشد: راه ۱۵ ساعته که در سال‌های گذشته زوار از ایلام تا مهران با وجود ترافیک سنگین طی می‌کردند، امروز با چهاربانده شدن به حدود یک ساعت رسیده است.

استاندار ایلام با اشاره به پارک پلی‌پروپیلن(پتروشیمیایی) گفت: خوراک پارک پلی‌پروپیلن از شرکت پتروشیمی ارغوان‌گستر تامین می‌شود و با راه‌اندازی پارک پتروشیمیایی در مهران ۲ هزار و ۷۰۰ نفر مشغول به‌کار می‌شوند که اخیرا تفاهم‌نامه‌ سه‌جانبه‌ اجرای این پارک در کیش به امضا رسید./م

بیشتر بخوانید:

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار