معاون عقیدتی سیاسی ستاد کل نیروهای مسلح گفت : دشمن در باتلاق و بن‌بست غزه فرو رفته بود و می‌خواست که از زیر بار سنگین بحرانی که در آن فرو رفته، خارج شود و بر این اساس به کنسولگری ایران در سوریه حمله کرد، البته که دچار یک اشتباه راهبردی و توهم شده بود چرا که فکر می‌کرد که ایران صبر راهبردی را در پیش خواهد گرفت.
کد خبر: ۱۱۶۵۰۲۳
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۸:۴۴ 01 May 2024

 به گزارش تابناک ایلام؛ سردار سنایی راد بیان داشت : هر حکومتی برای تدوام‌بخشی به حیات خود نیازمند مشروعیت به ویژه زمانی که پای مردم‌سالاری دینی در میان باشد، است، یادآور شد: نظام اسلامی بر مبنای جمهوریت و اسلامیت نه یک کلام کم و نه یک کلام زیاد، شکل گرفته است، در نظام مردم‌سالار، برای تامین مشروعیت علاوه بر کارآمدی، بایستی روایت‌گری نیز در اختیار باشد چرا که صرف کارآمدی برای تأمین مشروعیت جواب نمی‌دهد.

وی افزود : به فرموده رهبر معظم انقلاب اسلامی اگر ما روایت واقعی را بیان نکنیم، افراد دیگر روایت غیرواقعی را برای ما بیان می‌کنند و همان گونه که ایشان فرمودند، جهاد تبیین یک امر فوری و قطعی است.

سردار سنایی راد  با اشاره به اینکه دشمن مشروعیت لازم را برای اجرای عملیات وعده صادق فراهم کرد، گفت: دشمن در باتلاق و بن‌بست غزه فرو رفته بود و می‌خواست که از زیر بار سنگین بحرانی که در آن فرو رفته، خارج شود و بر این اساس به کنسولگری ایران در سوریه حمله کرد، البته که دچار یک اشتباه راهبردی و توهم شده بود چرا که فکر می‌کرد که ایران صبر راهبردی را در پیش خواهد گرفت

وی ادامه داد : کشورهایی که نظم جهانی را باید مدیریت کنند نتوانستند پاسخ منطقی به ایران بدهند و ایران بر اساس بند ۵۱ منشور سازمان ملل متحد، حق دفاع مشروع از خود را داشت و بر این اساس، اقدام و دفاع ایران مشروع بوده است.

سردار سنایی راد با اشاره به اینکه هدف از عملیات وعده صادق، برگردان بازدارندگی بوده و این عملیات نیز باید محکم هم انجام می‌شد، افزود: در اجرای این عملیات، از یک اصل مهم، به عنوان اصل غافلگیری نیز استفاده نشده است چرا که اصل و هدف این عملیات، دادن پیام قدرت و بازدارندگی بود.

معاون عقیدتی سیاسی ستاد کل نیروهای مسلح  مطرح کرد : از زمانی که رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند که رژیم صهیونیستی باید تنبیه شود، آن‌ها در آماده‌باش کامل بودند، چند روز در فشار بودند و بر این اساس، این عملیات، بدون استفاده از اصل غافلگیری و با ترکیبی از پهباد و موشک و چند لایه پدافندی انجام شد و خوشبختانه بالاتر از سطح انتظاری که دشمن داشت و بیشتر از برآورد خودمان انجام شد.

سردار سنایی راد  با اشاره به اینکه عملیات وعده صادق، تغییر معادلات منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای را به دنبال داشت، ابراز کرد: این سیلی، یک افتخار ملی است که غرور ملی همه ایرانیان را در کشور و در سطح نقاط مختلف جهان برانگیخت که باید روایتی عاقلانه و تاثیرگذار از این افتخار داشته باشیم.

وی  با بیان اینکه جمهوری اسلامی به آنچه که گفت عمل کرد و در اجرا و روایت آن نیز هم اخلاق، هم منطق و عقلانیت را رعایت کرد و پیام قدرت جمهوری اسلامی به جهان منتشر شده است و امروز نیز باید روایتی ارائه شود که سرمایه اجتماعی که متکی به امید است، حراست و پاسداری شده و روایت تاثیرگذاری در جامعه بیان شود./ع

 

 

بیشتر بخوانید :

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار