سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام گفت : ۸۵ درصد تجهیزات مورد نیاز بیمارستان ملکشاهی تامین شده است و تامین امکاناتی چون ای.آر.سی.پی، ماموگرافی، سیتی آنژو و ام.آر.آی در استان پیگیری می شود.
کد خبر: ۱۱۶۳۹۳۴
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۵ 24 April 2024

  به گزارش تابناک ایلام؛ حیدری زاد بیان داشت : سال گذشته به همت معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یک پویش با موضوع بیماری‌های غیرواگیر از جمله دیابت و فشار خون انجام شد و امسال نیز پویش برای برخی بیماری‌های غیرواگیر نظیر سرطان در دستور کار است.

وی افزود : زایمان از طریق سزارین در استان ایلام نسبت به میانگین کشوری بالاتر است و مادران دارای سزارین به تدریج دچار مشکلات متعدد جسمانی می‌شوند که مداوای این تبعات موجب بروز معضل برای مادر و کادر درمان خواهد شد.

حیدری زاد اظهار داشت :باید مزایا و اهمیت زایمان طبیعی و ترغیب مادران باردار برای گرایش به زایمان طبیعی به مردم گوشزد و فرهنگ این نوع از فرزندآوری در سطح جامعه اشاعه شود.

وی ادامه داد : 25 درصد از بحث سلامت شهروندان با مجموعه دانشگاه علوم پزشکی و ۷۵ درصد با دیگر ادارات، دستگاه‌های اجرایی و خود مردم است و با بروز هر گونه حادثه‌ای نظیر تصادف یا سوانح، حجم اصلی عملیات‌های نجات و احیای فرد مصدوم یا بیمار و تامین هزینه‌های مداوا بر عهده مراکز درمانی و بیمه‌ها است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام خاطرنشان کرد : عوامل متعددی از جمله تغذیه سالم، امنیت سلامت غذایی، وضعیت جاده‌ها، سلامت خودرو، رعایت بهداشت فردی و اجتماعی و دیگر مسائل در سلامت مردم جامعه دخیل است./ع

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار