کد خبر: ۱۱۵۶۵۸۱
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۷ 29 February 2024

تابناک ایلام ،مجتبی قیطاسی ::بی‌شک به ورزی تک تک ایرانیان در گرو وحدت و همدلی تمام آحاد ملت برای فردای روشن است و شرکت در انتخابات حق قانونی و اختیاری هر ایرانی در نظام جهمورری اسلامی است. 

امروز از نظر قانون اساسی، حقوق شهروندی و اجتماعی انتخاب نماینده بر ما تکلیف شده تا با مشارکت در انتخابات و انتخاب نمایندگانی اصلح، خود را در تصمیم سازی‌ها و تصمیم گیری‌های حساس نظام دخیل نمایم. شاید همین نکته دلیل محکمی باشد برای حضور ملت همیشه در صحنه ایران در جهت انتخاب نماینده ای که متخصص، مسئولیت پذیر و متعهد به مردم، نظام و حاکمیت باشد. 

به این معنا که نامزدها که برای نمایندگی ملت در انتخابات مجلس شورای اسلامی شرکت می‌کنند نباید به این جایگاه به عنوان محلی برای درآمدزایی و تامین منافع مادی و سیاسی خود بنگرند. بلکه باید به تعهد و سوگندی که در قبال مردم و کشور یاد کردند، پایبند باشند.

می طلبد مردم نمایندگانی انتخاب کنند که دغدغه مند و از جنس خود آنها بوده و همچنین قدرت تصمیم گیری و تصمیم سازی های کلان را داشته باشد. 

باید توجه داشت مجلس شورای اسلامی امروز در تعیین خط مشی و سیاست‌ها و قانون‌گذاری‌های مهم در حل مشکلات اهمیت دارد، مجلس یک رکن قدرت است هرچه مجلس قوی‌تر باشد امکان قانون‌گذاری قوی تر وجود دارد. 

شاکله مجلس قوی‌تر در گرو انتخاب اصلح است لذا مردم نقش مستقیم و بسازی در ساخت مجلس قوی دارند. مجلس به‌عنوان خانه ملت ، جایگاهی برای تجلی حضور و خواست مردم در تصمیم‌گیری‌های راهبردی کشور به شمار می رود؛ چراکه از موقعیت و ارزش بالایی برخوردار بوده و است.

به همین دلیل است مسیر سرنوشت ملت به دست خود مردم رقم می خورد، مردم می بایست با حضور و مشارکت در انتخابات و انتخاب فردی با تعهد و دیندار، مردم دار، صداقت و امانت دار و با تجربه و تخصص که بتواند با جرأت، جسارت و شجاعت، امورات مردم را پیگیری کند را انتخاب نمایند .

باید به نکته توجه داشت ما با عدم مشارکت در انتخابات و عدم انتخاب یک نماینده اصلح مسیر را برای افرادی هموار می کنیم که بجای اینکه مشکلی ازدوش ملت بردارد با ناتوانی در تصمیم گیری های صحیح و تعیین کننده، باری بر دوشان آنها می افزایند.

مسیر حضور حداکثری و نیز انتخاب اصلح برای ملت در روز جمعه11اسفند هموار است امید است به لطف حضور حماسی مردمان حماسه ساز این دیار در انتخابات مجلس شورای اسلامی، فردایی روشن برای ملت و نظام را شاهد باشیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار