مدیرکل استاندارد ایلام:

پلمپ دو دستگاه آسانسور فاقد گواهی ایمنی در ایلام

سرپرست اداره کل استاندارد استان از پلمپ دو دستگاه آسانسور با تعداد توقف بالای فاقد گواهی ایمنی آسانسور در یکی از ساختمان‌های پزشکان شهر ایلام خبر داد.
کد خبر: ۱۱۵۱۳۸۴
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۶ 29 January 2024

به گزارش تابناک ایلام؛ یادگار محمدی با بیان اینکه اخذ تائیدیه ایمنی آسانسور اجباری بوده و بهره برداری از آسانسورهای فاقد تأییدیه استاندارد ممنوع می باشد، اظهار داشت: مسئولیت خطرات احتمالی ایجاد شده در استفاده از اینگونه آسانسورها بر عهده مالکان و بهره برداران خواهد بود.

وی افزود: صیانت و حمایت از حقوق عامه مصرف کننده از وظایف سازمانی این اداره کل می باشد و با ارگان ها و نهادهایی که با بی اعتنایی به الزامات استاندارد، زمینه ساز صدمه به مردم می شوند برخورد قانونی خواهد شد.

سرپرست اداره استاندارد ایلام گفت: طی بازرسی های مستمر کارشناسان این اداره کل از آسانسورهای مراکز دولتی، تجاری و عمومی، آسانسورهای این ساختمان بدلیل استفاده بدون گواهی تأییدیه ایمنی آسانسور، با حضور نمایندگان استاندارد، اماکن و نیروی انتظامی پلمپ و تا زمان اخذ گواهی ایمنی آسانسور ممنوع الاستفاده اعلام شد.

محمدی در پایان با بیان اینکه، آسانسورهای کششی برقی و هیدرولیک مشمول استاندارد اجباری می‌باشند، خاطر نشان کرد: استمرار بازرسی کارشناسان این اداره کل همچنان ادامه دارد و آسانسورهایی که فاقد تأییدیه استاندارد ایمنی آسانسور باشند و با اخطارهای کتبی، جهت رفع نقص اقدام نکنند، طبق قانون اجرایی سازمان ملی استاندارد ایران، آسانسور منصوبه آنها پلمب خواهد شد./ح

 

بیشتر بخوانید

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار