مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی ایلام:

۳۷ هزار تن انواع کود یارانه ای در قالب الگوی کشت در ایلام توزیع شد

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی ایلام از تامین بیش از ۶۵ درصد برنامه ابلاغی کود در استان خبر داد و گفت: ۳۷ هزار ۴۳۲ تن انواع کود های یارانه ای ازته، فسفاته و پتاسه در قالب الگوی کشت در اختیار کشاورزان قرار گرفته است.
کد خبر: ۱۱۴۵۴۸۰
تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۷ 28 December 2023

به گزارش تابناک ایلام؛ سیامک بیگی با بیان اینکه عملکرد شرکت خدمات حمایتی کشاورزی ایلام در سال جاری قابل قبول بوده است، اظهار داشت: برنامه ابلاغی وزارت متبوع در زمینه تامین، تدارک و توزیع انواع کودهای کشاورزی یارانه ای است.

وی افزود: از ابتدای سال جاری تا کنون در مجموع انواع نهاده های کشاورزی شامل انواع کودهای یارانه ای بیش از ۳۷ هزار و ۴۳۲ تن انواع کود شیمیایی تدارک یا توزیع شده است.

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی ایلام گفت: با وجود کاهش بارش باران در استان، تغذیه خاک و گیاه به بهترین وجه به انجام رسیده و درحال حاضر بیش از ۶۵ درصد برنامه ابلاغی کود استان ایلام تامین شد.

بیگی با تاکید بر اینکه برنامه مصوب سال جاری تامین ۵۶ هزار و ۹۱۹ تن انواع کود‌های ازته، فسفاته و پتاسه اعلام شده است، بیان داشت: بخش عمده آن حدود ۹۰ درصد از محل منابع داخلی تامین خواهد شد و به صورت یارانه‌ای در اختیار کشاورزان استان قرار خواهد گرفت.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد: با برنامه ریزی کوتاه مدت و میان مدت تا پایان سال جاری از مقدار مورد انتظار کود عبور کنیم و با ترویج و فرهنگ سازی مصرف متعادل انواع کود های ازته ، فسفاته و پتاسه به همراه کود های آلی و بیولوژیک نیز به وضعیت خوبی از نظر استاندارد جهانی برسیم تا کارایی تولید افت نکند./ح

 

بیشتر بخوانید

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار