مدیرکل نوسازی مدارس استان:
مدیرکل نوسازی مدارس استان گفت: استان ایلام ۵۷۰ دانش آموز استثنایی و تعدادی هم اوتیسمی دارد ولی مدرسه استاندارد برای آموزش این دانش آموزان وجود ندارد.
کد خبر: ۱۰۵۹۶۷۱
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۸:۴۵ 03 August 2022

به گزارش تابناک ایلام؛ جلال حمره مدیرکل نوسازی مدارس استان در جلسه شورای  آموزش و پرورش که با حضور وزیر آموزش و پرورش برگزار شد بیان داشت: در سال ۱۴۰۱ در ساخت مدارس جدید الاحداث از روش و مصالح سنتی به روش‌های نوین و جدید توجه ویژه داریم.

وی افزود: سرانه آموزشی استان به اشتباه عدد ۸/۷ در کشور به ثبت رسیده که با تلاش و رایزنی‌های لازم در این مورد راستی آزمایی صورت گرفته و این عدد به ۵/۱۴ رسیده است.

مدیرکل نوسازی مدارس استان در ادامه تصریح کرد: استان ایلام ۵۷۰ دانش آموز استثنایی و تعدادی هم اوتیسمی دارد ولی مدرسه استاندارد برای آموزش این دانش آموزان وجود ندارد.

وی گفت: ایلام ۱۲۰ مدرسه سنگی دارد که بایستی تخریب شوند که در بحث تجهیزات مدارس اکثرا فرسوده و از رده خارج هستند که مقدار خریداری شده در سال جدید جوابگوی نیاز حداقلی آموزش و پرورش نیست، (که در پاسخ این مطلب  وزیر عنوان کرد: که از استاندار تقاضا افزایش اعتبار بیشتری در این مورد خواهند کرد که در بحث اعتبارات عمرانی سهم آموزش و پرورش از کل اعتبارات استانی حداقل ۶ درصد باید باشد و این درصد در سطح کشوری جهت افزایش پیگیری شود.)

مدیرکل نوسازی مدارس استان ایلام در پویش ملی آجر به آجر صحن حرم، مدرسه‌ام اضافه کرد: استان ایلام با توجه به کمترین جمعیت در بین استان‌ها در رتبه سوم قرار دارد.

لازم به ذکر است که امروز وزیر آموزش‌ و پرورش در ایلام به جمع پویش ۶ هزار نفری ایلامیان در پویش ملی صحن حرم، مدرسه‌ام ویژه استان ایلام پیوست./ح

 

بیشتر بخوانید

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار