معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام؛
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت:۴۷ هزار کودک زیر پنج سال در استان بصورت رایگان در همه خانه های بهداشت، پایگاه های بهداشتی، مراکز جامع خدمات سلامت شهری و روستایی خدمات دریافت می کنند.
کد خبر: ۹۹۹۶۸۶
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۰ 08 October 2021

به گزارش تابناک ایلام؛ دکتر صادقی فر بیان داشت:هفته ملی کودک بهانه ای برای اهمیت دادن به جایگاه کودکان در نظام سلامت و جلب توجه افکار عمومی نسبت به دوران کودکی، ویژگی ها، نیازها و خواسته‌های کودکان با هدف ارتقا سطح دانش و آگاهی فعالان حوزه‌ کودک، هم‌گرایی و هم‌افزایی دستگاه‌ها و نهادهای متولی حفظ و ارتقاء سلامت کودکان در تمام جنبه ها است.

وی گفت: با توجه به همه‌گیری کرونا و محدودیت های هر منطقه، لزوم توجه به شیوه‌نامه‌های بهداشتی و اولویت تصمیم گیری در شیوه اجرای برنامه ها در سطح استان به صورت مجازی و یا حضوری می باشد. ‍

صادقی فر ادامه داد: یکی از رسالت های دانشگاه علوم پزشکی در خصوص اجرایی شدن سیاست های جمعیتی ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری در زمینه صیانت از سلامت جمعیت و پویایی و بالندگی آن حفظ و ارتقا سلامت نوزادان و کودکان جامعه است که در این مورد در سطح دانشگاه در قالب بسته های ادغام یافته سلامت مادران و کودکان در ۲ سطح پزشک و غیر پزشک به این مهم پرداخته و به گروه هدف ارائه خدمت صورت می گیرد.

بسته های خدمتی به نوزادان و کودکان که در فواصل زمانی معین به آنان ارائه می شود شامل ارزیابی قد، وزن، دور سر، علائم و نشانه های خطر، زردی، شیرمادر، تکامل، سوانح و حوادث، ارائه مشاوره و آموزش های لازم و تحویل مکمل ها است./ع

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار