درخطبه های نماز عید قربان درایلام:
امام جمعه موقت ایلام گفت: قربانی کردن اسماعیل درون، یعنی همان تعلقات دنیوی، راه رستگاری و رسیدن به قرب الهی است.
کد خبر: ۹۹۹۵۱
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۸ 24 September 2015
به گزارش تابناک ایلام، حجت الاسلام شمس اله سراج در خطبه های نماز عید قربان در مسجد جامع شهر ایلام افزود: هر انسانی که به خدا نزدیک شود ابراهیم است و در مسیر رسیدن به قرب الهی اسماعیلی دارد که باید آنرا قربانی کند.
وی ادامه داد: اسماعیل درون تمام تعلقات دنیوی اعم از مال و دارایی، پست و مقام، هوای نفسانی و همسر و فرزند است که باید بین خدا و این تعلقات یکی را انتخاب کنیم تا بتوانیم به مقام ابراهیمی و قرب الی الله برسیم.
امام جمعه موقت ایلام در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه عرفه به معنای شناخت و آگاهی است، گفت: گشایش مدارس و تقارن آن با عرفه بسیار میمون و مبارک است.
حجت الاسلام سراج اظهار کرد: نقش معلمان در جامعه اسلامی بر کسی پوشیده نیست و معلمی شغل انبیا است اما باید متناسب با این شان و جایگاه معنوی، وضعیت اقتصادی و معیشتی معلمان نیز ارتقا پیدا کند.
امام جمعه موقت ایلام با گرامیداشت هفته دفاع مقدس نیز یادآور شد: این هفته یادآور کسانی است که به قربانگاه رفتند تا ما بتوانیم امروز در امنیت و آرامش زندگی کنیم.
حجت الاسلام سراج افزود: باید قدر ایثار و از خود گذشتگی تمامی خانواده های شهدا، جانبازان، آزادگان و ایثارگران دانسته شود چون این عزیزان گل سر سبد نظام مقدس جمهوری اسلامی هستند.
وی به سنت حسنه قربانی کردن در روز عید سعید قربان نیز اشاره کرد و گفت: قربانی کردن در این روز مستحب بوده و تنها بر حجاج مکه واجب است.
حجت الاسلام سراج خاطر نشان کرد: برخی سنت ها در زمینه قربانی دادن در استان از جمله قربانی برای اموات رواج پیدا کرده که جایی در دین مبین اسلام ندارد و به خانواده های کم درآمد فشار اقتصادی وارد می کند.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار