مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام از رفع تصرف ۶۰۰ متر مربع زمین ملی و دولتی شهر دهلران خبر داد.
کد خبر: ۹۹۹۳۵۸
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۰ 08 October 2021

 به گزارش تابناک ایلام؛ عبداله بهادری  گفت:‌ ظرف چند روز گذشته عده ای از اشخاص سودجو و فرصت طلب شبانه به صورت سازماندهی شده اقدام به تصرف ۶۰۰ متر از اراضی ملی و دولتی شهر دهلران کردند.

وی افزود: با هوشیاری مسوولان اداره راه و شهرسازی شهرستان دهلران و یگان حفاظت از اراضی ملی و دولتی این اداره با هماهنگی دستگاه قضا و نیروی انتظامی نسبت به رفع تصرف زمین مذکور اقدام قانونی به عمل آمد و ضمن رفع این تصرف با زمین خواران در این خصوص برخورد قانونی صورت گرفت.

مدیرکل راه و شهرسازی ایلام با بیان اینکه افراد فرصت طلب و سودجو از عدم آگاهی و شناخت مردم به قوانین سوء استفاده می‌کنند، تاکید کرد: اشخاص زمین خوار و سودجو با سوء استفاده از احساسات و عواطف مردم مظلوم نمایی کرده و در شبکه های مجازی اقدامات دستگاه های متولی برخورد با زمین خواران را متهم به تخریب املاک شخصی اقشار ضعیف جامعه می کنند، در صورتی که زمین های تصرف شده توسط این اشخاص از املاک با متراژ بالا و کاربردهای مرغوب هستند.

بهادری یادآور شد: زمین رفع تصرف شده اخیر شهر دهلران ۶۰۰ متر مربع با کاربری تجاری و ارزش حدود هشت میلیارد تومان است.

وی ضمن قدردانی از همراهی و همدلی دستگاه قضا و نیروی انتظامی در رفع تصرف اراضی استان اضافه کرد: مردم در معاملات خود شرایط احتیاط را رعایت کرده و بدانند که قراردادهایی که در این زمینه در بنگاه های املاک بین اشخاص منعقد می شود فاقد وجاهت قانونی است، لذا پس از اخذ استعلامات لازم از اداره کل راه و شهرسازی استان و ادارات راه و شهرسازی شهرستان‌ها، نسبت به خرید ملک اقدام کنند و با مشاهده هرگونه زمین‌خواری با شماره تلفن شبانه روزی ۱۶۵۶ یگان حفاظت اراضی راه و شهرسازی استان اطلاع دهند.

فرمانده یگان حفاظت اراضی راه و شهرسازی استان نیز در این زمینه گفت: پدیده شوم زمین خواری و تصرف اراضی از طرف اشخاص سودجو به صورت سازماندهی شده به انجام می رسد و در این بین اشخاص دیگر از قبیل صاحبان و رانندگان ماشین آلات سنگین( لودر، بیل مکانیکی ، کامیون و ...) بناها و کارگران بدون اطلاع از قوانین و ناآگاهانه با زمین خواران همکاری می کنند لذا صاحبان ماشین‌آلات سنگین (لودر، بیل مکانیکی، کامیون و ...) بناها و کارگران توجه داشته باشند.

سرهنگ یاسمی اضافه کرد: در صورت هرگونه همکاری با متصرفان اراضی در جهت تسطیح زمین و آماده‌سازی ساخت‌ و ساز غیر مجاز ماشین‌آلات و وسایل آنان جهت فرایند قضایی توقیف و برای افراد پرونده قضایی تشکیل می گردد.

لازم به ذکر است در رفع تصرف اخیر شهرستان دهلران، فرمانده یگان حفاضت از اراضی ملی اداره کل راه وشهرسازی استان، فرمانده نیروی انتظامی شهرستان دهلران و رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان دهلران به همراه همکاران خود شخصاً حضور داشتند./ع

بیشتر بخوانید:

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار