قرار است یک حراجی بزرگ از نقاشی های محمدعلی کلی، قهرمان بوکس جهان در نیویورک برپا شود.
کد خبر: ۹۹۹۳۵۲
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۰ 07 October 2021
هفته آینده، شهر نیویورک آمریکا میزبان یک حراجی بزرگ است که در آن مجموعه‌ای نادر از نقاشی‌های بوکسور آمریکایی محمدعلی کلی که دوست داشت بین مسابقات خود نقاشی بکشد، به نمایش گذاشته می‌شود.

مجموعه ۲۴ قطعه از نقاشی‌های این بوکسور بزرگ که بسیاری از آن‌ها به سبک کارتونی و برخی از آن‌ها دارای امضای او هستند در این حراجی به فروش گذاشته می‌شود. این نقاشی‌ها با موضوع علاقه محمدعلی به دین و ​​عدالت اجتماعی کشیده شده است. این مجموعه شامل یک نقاشی به نام «نیش زنبور» است که توسط محمدعلی در سال ۱۹۷۸ و در طول فیلمبرداری سریال تاریخی «جاده آزادی» که وی در آن بازی کرد، کشیده شده است. پیش بینی می‌شود که این نقاشی در زمان عرضه در پنجم اکتبر بین ۴۰ تا ۶۰ هزار دلار قیمت داشته باشد۵٪

از دیگر آثار می‌توان به نقاشی‌های «زندان بزرگ» و «جنگ در آمریکا» اشاره کرد که بین ۲۵ هزار تا ۳۵ هزار دلار ارزش دارند. بونهامز، مدیر این حراجی گفت که علاقه محمدعلی به نقاشی چندان شناخته شده نیست، اما او نقاشی را به عنوان راهی برای آرامش بعد از مسابقات یا تمرین دنبال می‌کرد.

هلن هال، مدیر فرهنگ عامه می‌گوید: "بسیاری از مردم هیجان زده هستند، هیچکس نمی‌داند محمدعلی هنرمند است، بنابراین ما شاهد استقبال طرفداران او در این حراجی خواهیم بود. "

گفتنی است که محمدعلی کلی، قهرمان سابق سنگین وزن جهان که مسلمان شدن خود را در سال ۱۹۶۴ و در اوج فعالیت خود اعلام کرد، در سال ۲۰۱۶ در سن ۷۴ سالگی پس از مبارزه طولانی با بیماری پارکینسون درگذشت.

حراج مجموعه ای نادر از نقاشی های محمدعلی کلی +تصاویر

حراج مجموعه ای نادر از نقاشی های محمدعلی کلی +تصاویر

حراج مجموعه ای نادر از نقاشی های محمدعلی کلی +تصاویر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار