مدیرکل تعاون روستایی ایلام ؛
مدیرکل تعاون روستایی ایلام گفت:: ۵۶ هزار تن گوشت سفید در استان توسط اتحادیه و تعاونی های مرغداران تولید می شود که این مقدار سه برابر نیاز مصرف داخل استان است که البته با وجود نوسانات قیمت مرغ و مشکلات مربوط به نهاده های دامی اما روند توزیع مرغ در استان بدون مشکل خاصی ادامه دارد.
کد خبر: ۹۹۹۲۰۲
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۰ 07 October 2021

به گزارش تابناک ایلام؛ محمد ناصرناصری افزود:تعاونی زنبورداران ۱۷۵ کلونی زنبور عسل با یک هزار بهره بردار دارد و پنج هزار نفر نیز در این تعاونی ها مستقیم و غیرمستقیم اشتغال زایی دارند.

وی گفت: تعاونی های بخش دامداری و دامپروری دارای یک هزار و ۲۰۰ واحد دامداری صنعتی و ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار راس دام سبک است که سالانه ۲۶ هزار تن گوشت قرمز تولید می کنند.

ناصری بیان داشت:ایجاد روستابازارها از دیگر اقدامات مهم تعاون روستایی است که در این طرح زنان روستایی و عشایر و همچنین زنان خودسرپرست و بدسرپرست تحت پوشش بهزیستی از طریق شبکه سراسری توزیع محصولات خود را به مصرف کنندگان و خریداران عرضه می کنند.

وی ادامه داد: تامین و توزیع سوخت به مناطق روستایی و عشایری یکی از خدمات مهم تعاون روستایی است که تاکنون در سال جاری ۳۰ میلیون لیتر فرآورده های سوخت اعم از نفت و گاز بین این جوامع هدف توزیع شده است./ع

بیشتر بخوانید:

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار