استاندار ایلام؛
استاندار ایلام سرمایه گذاری در حوزه نفت و گاز و پتروشیمی با ۱۷ طرح در ۱۰ میدان نفتی و گازی استان را با اعتبار بالغ بر چهار و نیم میلیارد دلار از مهمترین مصوبات و طرح های سفر ریاست جمهوری به استان اعلام کرد
کد خبر: ۹۹۹۱۹۸
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۴۰۰ - ۱۹:۳۰ 06 October 2021

به گزارش تابناک ایلام؛ محمد نوذری بیان داشت: طی سفر ریاست جمهوری به استان ایلام که به عنوان اولین سفر رسمی با اطلاع قبلی انجام شد، مصوبات خوب و یک کار بی نظیری به تصویب رسید که نیازمند پیگیری است و امیدواریم هر تیمی پس از ما در استان حضور می یابد با جدیت پیگیر اجرایی شدن آنها باشد.

وی گفت:۱۰ روز قبل از انجام سفر نشست های متعددی با حضور مدیران کل دستگاه ها در حوزه های مربوطه به مقامات کشور برگزار که در نهایت نتیجه مصوبات این نشست ها با حضور معاون اول رییس جمهور جمع بندی شد.

نوذری بیان داشت:: رییس جمهوری کمک کردند میدان نفتی چنگوله در ۶ ماه آینده با تخصیص اعتبار مناسب آغاز به کار کند که بدون شک، استخدام فارغ التحصیلان این حوزه با سه الی چهار هزار نفر را به دنبال دارد.

وی افزود:پنج طرح پتروشیمی و فاز ۲ پترو پالایش، شروع عملیات اجرایی ناحیه پایین دستی پتروشیمی دهلران و توسعه سایر میادین نفتی و پتروشیمی و گازی از دیگر طرح های مهم حوزه نفت و گاز در استان است که برای اجرای آنها اعتبار اختصاص یافته است.

نوذری گفت: همچنین اعتبارات بسیار خوبی در حوزه آب و فاضلاب نیز اختصاص یافت که تکمیل تصفیه خانه ایلام، ایوان، ارتقا ظرفیت آب شرب ایلام، آب ملکشاهی و چندین طرح از مهمترین پروژه های سفر رئیس دولت سیزدهم به ایلام است.

وی در حوزه آموزش و فرهنگ ۶۸ طرح با اعتبار ۱۱۱ میلیارد تومان شامل احداث مدارس، نوسازی چمن و باشگاه ، حذف مدارس کپری و کانکسی از دیگر دستاوردهای سفر اعلام کرد.

نوذری اختصاص اعتبار برای تکمیل تونل کبیرکوه به میزان ۴۰۰ میلیارد تومان، اصلاح نقاط حادثه خیز استان با رقم ۱۹۰ میلیارد تومان و بهسازی راه های عشایری را از دیگر مصوبات سفر ریاست جمهوری برشمرد./ع

بیشتر بخوانید:

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار