نویسنده دهلرانی کتابی را با عنوان مدیریت اسلامی در دولت مردمی که در آن اصول مهم و محوری یک دولت مردمی را گوشزد کرده به رشته تحریر درآورده و تحویل نهاد ریاست جمهوری داده است.
کد خبر: ۹۹۸۹۸۹
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۰ 06 October 2021

به گزارش تابناک ایلام، مسعود چراغی نویسنده دهلرانی اولین کتاب رسمی خود را با عنوان «مدیریت اسلامی در دولت مردمی» که اصول مهم و محوری یک دولت مردمی را گوشزد می‌کند به رشته تحریر درآورده است. 

چراغی متولد 1368، مدرس دانشگاه، کارشناس ارشد مدیریت دولتی، پژوهشگر و عضو انجمن مدیریت ایران است.

وی این کتاب را از تاریخ 25 اردیبهشت 1400 شروع و اواخر شهریور 1400 تکمیل و تحویل نهاد ریاست جمهوری داده است. 

مسعود چراغی نویسنده دهلرانی به فارس گفت: با دیدن استقبال بی‌نظیر مردم از رئیسی عزم خود را جزم کردم تا برای کمک به دولت، کتاب دولت مردمی با نگاه مدیرتی و اسلامی را تهیه و در آن اصول مهم و محوری را گردآوری کنم. 

وی به بیان هدف خود از نوشتن این کتاب پرداخت و افزود: بر اساس پژوهشی که بنده انجام دادم، به این نکته بسیار مهم رسیدم که 7 اصل محوری دولت مردمی آیت‌الله رئیسی (دولت جوان، دولت کرامت، دولت عزت، دولت آزادی، دولت شفافیت، دولت کار، دولت اخلاق) ریشه در آیات قرآن کریم و احادیث و روایت دارند که امام راحل(ره) و مقام معظم رهبری بر آنها بسیار تاکید کرده بودند، فلذا هدف داشتم که این اصول مهم و محوری که به صورت جامع و کامل بیان شده بود را در قالب یک کتاب تنظیم کنم و برای اجرا به مدیران و مسوولان دولت ارائه بدهم.

این نویسنده دهلرانی در پاسخ به سوال خبرنگار فارس مبنی بر این که «مخاطب اصلی این کتاب چه کسانی هستند؟» گفت: مخاطب اصلی بنده در این کتاب دو قشر هستند: یکی مدیران و مسوولان حاضر در بدنه دولت مردمی که در سطح وزارت خانه‌ها و ادارات کل و ادارات شهرستان‌ها مشغول هستند و دیگری مدیران انقلابی، ولایی، جوان، متخصص و متعهد آینده کشور که باید از این اصول محوری به عنوان چراغ راهنمای مدیریتی خود استفاده کنند. 

وی افزود: این کتاب در شهریور ماه ۱۴۰۰ تکمیل شد و به نهاد ریاست جمهوری، شورای سیاستگذاری ائمه جمعه، وزارت ارشاد اسلامی، سازمان جهاد علمی پژوهشی و فناوری سپاه استان ایلام و دانشگاه آزاد اسلامی واحد دهلران تحویل شده است.

چراغی به منابع اصلی کتاب اشاره کرد و گفت: از مهمترین منابعی که در این کتاب استفاده شده آیات قرآن کریم، نهج‌البلاغه، صحیفه نورانی امام خمینی، سایت مقام معظم رهبری و سخنرانی‌های ایام انتخابات رئیسی بوده که در کنار دیگر کتب و مقالات مدیریتی و اسلامی مورد بهره برداری قرار گرفته است./ع

بیشتر بخوانید:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار