این اتفاق در تباین با اصل تفکیک قوا در حالی رقم خورده است که نمایندگان استان در ایام تبلیغات انتخاباتی با برجسته سازی دخالت نمایندگان پیشین در انتصابات استان ،بارها این گزاره را در بوق وکرنا کردند که نمایندگان پیشین از وظایف نمایندگی خارج و در موضوعاتی غیر از وظایف خود ورود می کنند وهمین موضوع عامل تشدید مشکلات جاری مردم شده است.
کد خبر: ۹۹۸۹۴۳
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۲ 05 October 2021

تابناک ایلام علی اصغر اسدی ::درحالیکه بدلیل نزاع بر سر قدرت وسهم خواهی ها ، جریانهای موثر در مدیر گزینی استان نتوانستند برای تعیین استاندار همسو با دولت به اجماع برسند ،گویاپیشاپیش نمایندگان استان بر سر تقسیم غنائم پیروزی دولت سیزدهم به توافق رسیده و مدیران دستگاههای متعدد استان را بین خود تقسیم کرده اند .

این اتفاقِ در تباین با اصل تفکیک قوا در حالی رقم خورده است که نمایندگان استان در ایام تبلیغات انتخاباتی با برجسته سازی دخالت نمایندگان پیشین در انتصابات استان ،بارها این گزاره را در بوق وکرنا کردند که نمایندگان پیشین از وظایف نمایندگی خارج و در موضوعاتی غیر از وظایف خود ورود می کنند وهمین موضوع عامل تشدید مشکلات جاری مردم شده است.

تمامی این اتفاقات در حالیست که نمایندگان مجلس یازدهم با شعار بازگرداندن دستگاه تقنینی بر روی ریل واقعی خود به صندلی های سبز بهارستان تکیه زده اند ،بررسی عملکرد و رفتار نمایندگان در طول نزدیک به دوسال حضور آنان در راس دستگاه قانونگذاری کشور نشان می دهد که نه تنها نتوانستند با رفتار قانونمند خود مجلس را بر روی ریل خود قرار دهند ،بلکه با رفتارهای سوگیرانه و قدرت طلبانه  چهار چرخ فلزی این دستگاه را نیز از بدنه آن جدا کرده اند !

بررسی تعریف اصل تفکیک قوا در جمهوری اسلامی ایران گویای این واقعیت است که نمایندگان مجلس شورای اسلامی به جای بهره گیری از ابزار نظارتی برای بهبود شرایط کشور ،از آن بعنوان حربه ای برای تهدید وزاری دولت استفاده نموده و وزرا نیز به راحتی تسلیم خواسته های نمایندگان شده و به جای آزادی عمل برای انتصاب مدیران قوی و کارآمد ،رای و خواست نمایندگان را بر دیگر مولفه ها مقدم می دانند .همین موضوع باعث شده تا در کنار خدشه وارد شدن بر اصل تفکیک قوا ،به نوعی نمایندگان عهده دار مسایل اجرایی کشور نیز باشند.

البته این موضوع دراستان ما به دلیل تفاوت نماینده گزینی و وعده های خارج از وظایف نمایندگی از سوی راه یافتگان به بهارستان با شدت وحدت بیشتری دنبال می شود . نمایندگان به جای اجماع برای یافتن راهی برای برون رفت از مسائل جاری کشور و بهبود وضعیت معیشت مردم ورهایی یافتن جامعه از معضل تورم وبیکاری ،خط تغییرات مدیریتی به نفع خود را دنبال می کنند .

اینک که تغییر دولت فضای مناسب تری را پیش روی نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی گشوده است ،آنان نیز فرصت را برای عملیاتی نمودن آمال خود بر بستر مدیریت استان مغتنم شمرده و به جای تمرکز بر مشکلات مردم و گشودن دروازه ای برای رهایی استان از معضلات گوناگون ،تمامی کوپن های خود در وزاتخانه ها را خرج اقناع وزیران برای استفاده از نیروهای مورد خواست وهمسو با آنان در مناصب مدیریتی نموده اند.

جای تعجب دارد که نمایندگان عزیز استان با وجود تمامی مصائبی که یقه مردم استان را چسبیده است ،دقایق وثانیه های ارزشمند نمایندگی را صرف جابجایی مدیر یک دستگاه اجرایی می کنند ،اخیرا نیز به دلیل عدم همراهی رییس دانشگاه علوم پزشکی استان با خواسته های غیر قانونی یکی از نمایندگان ،این نماینده با دریافت تفویض از دیگر همکارانش در  استان تمامی وقت خود را صرف گماردن فردی در راس دانشگاه علوم پزشکی استان کرده که از اساس حضور وی در بیمارستان مرکز استان با ابهاماتی روبروست !

چطور باید نماینده ای که سوگند یاد کرده مدافع قانون وحقوق مردم حوزه انتخابیه اش باشد ،با چشم پوشی از تمامی حقوق مردم ،وقت گرانبهای وکالت مردم را صرف انتصاب فردی در راس یک دستگاه حساس هچون دانشگاه علوم پزشکی نماید که با جان وسلامت مردم در ارتباط است !؟

فردی که در مدت کوتاه مدیریت خود در یک بیمارستان منشاء شکل گیری رانت ولابی های متعدد منجر به تضییع حقوق هم صنفی های خود شده است ،نمی تواند با رفتار مدیریتی خود تامین کننده سلامت عامه مردم باشد ،فردی که با سفارش و رانت پله های مدیریتی را ترقی کرده باشد از همان سبک برای حفظ صندلی مدیریتی بهره جسته و به راحتی منافع مردم را قربانی بقای خود خواهد کرد !

فردی که نتوانسته است به یک تعهد بدیهی خود یعنی خدمت در مناطق محروم را جامه عمل بپوشاند چگونه می تواند مجری طرح های محرومیت زدایی وفسادزدایی یک سیستم عریض وطویلی همچون دانشگاه علوم پزشکی شود ؟!فردی که به جای عمل به تعهد خدمت به مناطق محروم حاضر به استقرار خانواده اش در مرکز استان هم نشده وهفته ای سه روز مسیر ایلام و تهران را پروازی طی نماید ،قطعا به درد دولت انقلابی و فساد ستیز رییسی نخواهد خورد !

البته رییس فعلی دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام هم باید به این سوال مهم پاسخ دهند که چرا پزشکی که باید براساس تعهد خود ،بخشی از داشته های علمی اش را صرف خدمت به مناطق محروم استان نمایند ،چطور باید سر از ریاست یک بیمارستان مرکز استان در آورد ،آن هم هفته ای سه روز !؟؟رییس دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام اگر می خواهند دراین گناه بزرگ سهیم نباشند ،باید مقدمات حضور این پزشک در منطقه محروم هلیلان را فراهم آورند تا براساس قانون این پزشک به تعهد خود در خدمت به مناطق محروم جامه عمل بپوشاند !

بدیهی است چنانچه نمایندگان استان به جای تمرکز به مسئولیت و وظایف خود برای رفع مشکلات مردم، بر موضوعات حاشیه ای نظیر جابجایی ها خصوصا مورد خاص دانشگاه علوم پزشکی استان متمرکز شوند ،پشت پرده های این موضوع بصورت عیان در اختیار مردم قرار داده خواهد شد !

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار