مدیرکل دامپزشکی استان ایلام گفت:سالیانه بین ۷ تا ۱۰ میلیون نوبت سر واکسیناسیون رایگان دام در اختیار دامداران و جامعه عشایری استان قرار داده می شود و برخی واکسن ها و داروها نیز بهادار و خریداری می شود و به صورت رایگان در اختیار این عزیزان قرار داده می شود.
کد خبر: ۹۹۸۸۸۸
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۴۰۰ - ۲۱:۱۶ 04 October 2021

به گزارش تابناک ایلام ؛ رامین پورنحف در جریان بازدید نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام از خدمات دامپزشکی استان در منطقه عشایری چاویز ایلام، اظهار کرد: در حال حاضر ۲ میلیون راس دام سبک و ۴۵ هزار دام سنگین در استان وجود دارد و در طول سال خدماتی از جمله واکسیناسیون به این جامعه ارائه می شود.

تصریح کرد: سالاانه بین ۷ تا ۱۰ میلیون نوبت سر واکسیناسیون رایگان دام در اختیار دامداران و جامعه عشایری استان قرار داده می شود و برخی واکسن ها و داروها نیز بهادار و خریداری می شود و به صورت رایگان در اختیار این عزیزان قرار داده می شود.

وی یادآور شد: طی شش ماهه اول سال جاری در مجموع ۳ میلیون و ۵٠٠ نوبت سر واکسیناسیون دام، ۵۴ میلیون نوبت سر قطعه واکسن طیور انجام شده و ۵٠٠ هزار قطعه طیور بومی در سطح بیش از ۴٠٠ روستا در برابر انواع بیماری ها واکسینه شده است.

مدیرکل دامپزشکی استان ایلام بیان کرد: همکاران مرتبط به واکسیناسیون با حضور در سطح روستاها و شهرهای ایلام خدمات خود را به صورت مستقیم و غیر مستقیم به دامداران و عشایر ارائه می دهند.

پورنحف تصریح کرد: در حال حاضر ۱۸ مرکز مایه کوبی، ۱۵ درمانگاه دامی، ۴۲ داروخانه دامپزشکی، ۳ بیمارستان، و چهار شرکت تهیه دارو و واکسن در بخش خصوصی و دولتی در سطح استان به عشایر خدمات دامپزشکی ارائه می دهند.

گفتنی است، در پایان این بازید مدیرکل دامپزشکی استان و خبرنگاران از مجتمع گاوداری شیری واقع در شهرک قدس شهرستان ایلام بازدید کردند./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار