مدیرکل اوقاف و امور خیریه ایلام گفت:ر ایام اربعین در مرز مهران توسط اداره اوقاف ۶۰ هزار پرس غذا،۱۰ تن سیب درختی و ۲۰۰۰ بطری آب معدنی و... در بین زائران توزیع شد.
کد خبر: ۹۹۸۷۸۷
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۴۰۰ - ۱۹:۴۶ 04 October 2021

60 هزار پرس غذا در ایام اربعین توزیع شد

به گزارش تابناک ایلام؛ حجت‌الاسلام والمسلمین مرتضی عزیزی در نشست خبری با اصحاب رسانه و مطبوعات استان با بیان اینکه بهره‌وری از موقوفات در سطح استان یکی از اولویت های استان است، اظهار کرد: درآمدزایی برای  موقوفات می تواند زمینه ساز ارائه خدمات بیشتر به اقشار مختلف مردم به ویژه نیازمندان شود.

وی با بیان اینکه نشست تخصصی با اصناف استان از جمله پزشکان و بازاریان در راستای توسعه و ترویج فرهنگ وقف در سطح استان همزمان با هفته وقف برگزار می شود، تصریح کرد: تفاهم نامه ای با اصناف مختلف در راستای اجرای وقف تجمیعی در سطح استان با وقف های کوچک با نیت واقفین در راستای خدمت رسانی به مردم منعقد شده است.

وی با بیان اینکه با استفاده از وقف های کوچک می توان به صورت تجمیعی خدمات گسترده ای به مردم ارایه داد، افزود: توسعه و ترویج وقف زمینه ساز رفع بسیاری از مشکلات و مسائل موجود در سطح جامعه و ارائه خدمات به اقشار مختلف به ویژه نیازمندان است و رسانه ها نقش مهمی در زمینه توسعه این فرهنگ حسنه در جامعه برعهده دارند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان ایلام یادآور شد: تجلیل از از فعالان قرآنی و چهل و چهارمین دوره مسابقات قرآنی استان، تجلیل از فعالان عرصه وقف و همچنین خبرنگاران حوزه وقف از جمله های برنامه های هفته گرامیداشت وقف در استان است.

حجت الاسلام عزیزی بیان کرد: حضور در برنامه رادیو و تلویزیونی، دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام، غبار روبی مزار امامزاده علی صالح(ع) و دیگر بقاع متبرکه استان، برگزاری پیاده روی در صورت مجوز از سوی ستاد کرونا به سمت بقاع متبرکه شاخص استان ایلام و سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه، برگزاری همایش ائمه جمعه استان و دیدار با نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی در راستای توسعه و ترویج فرهنگ وقف از برنامه های هفته گرامیداشت وقف در استان است.

وی بیان کرد: در راستای اجرای طرح شمیم خدمت به منظور ارائه خدمت به مجاورین امامزاده ها و بقاع متبرکه استان، طرح های خوداشتغالی برای افراد نیازمند  و خانواده های بی سرپرست با راه اندازی کارگاه اجرا می شود که نمونه این طرح ها، راه اندازی کارگاه خیاطی و کشت به لیمو در جوار امامزاده امامزاده علی صالح(ع) با مشارکت مردم مجاور بقاع متبرکه است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان ایلام با اشاره به تداوم اجرای طرح شمیم حسینی با پخت و توزیع غذای گرم در بین نیازمندان در سطح بقاع متبرکه استان، گفت: توزیع لوازم التحریر در بین دانش آموزان بی بضاعت استان در راستای اجرای طرح مهر تحصیلی از دیگر برنامه هایی است که همزمان با هفته وقف در سطح استان برگزار می شود.

حجت الاسلام عزیزی با اشاره به خدمات این نهاد در ایام اربعین حسینی به زوار در پایانه مرزی مهران، افزود: بیش از ۶۲ هزار نفر از زوار اربعین حسینی از طریق مرز مهران به کشور بازگشتند و  در این ایام بیش از ۶۰ هزار پرس غذای گرم در سه وعده، در محل آشپزخانه اوقاف و امور خیریه استان  واقع در قدمگاه ابراهیم قتال در پایانه مرزی مهران با حضور استان های معین ایلام ارائه شده است.

وی با اشاره به توزیع ۱۰ تن سیب در بین زوار اربعین حسینی در مرز مهران، خاطرنشان کرد: اکثر موقوفات منفعتی استان دارای سند مالکیت هستند، در حال حاضر صدور  هزار جلد سند مالکیت در دست اقدام است که حدود ۳۰۰ سند در دست اقدام است که نیازمند همکاری سایر دستگاه های اجرایی و فرهنگی در راستای صدور اسناد مرتبط است.

هر ساله راندمان بهره وری موقوفات در استان افزایش می‌یابد و همچنین سند مالکیت املاک وقف شده نیز صادر می‌شود.

وی بیان داشت:ملک وقف شده در بخش دشت عباس شهرستان دهلران به کشت گندم اختصاص یافته و علاوه بر سودآوری به اقتصاد نیز کمک کرده است./م

بیشتر بخوانید:

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار