معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام؛
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: از حدود ۶۰ هزار زائر وارد شده به کشور از طریق مرز بین المللی مهران ۲۰ هزار تست کرونا انجام گرفت که حدود یک هزار نفر از آنان تست مثبت بودند.
کد خبر: ۹۹۸۴۴۵
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۴۰۰ - ۰۸:۴۵ 04 October 2021

به گزارش تابناک ایلام؛ دکتر صادقی فر افزود: به منظور انجام تست کرونا در این فاصله زمانی محدود برای جلوگیری از تجمع افراد در پایانه مرزی مهران از کلیه نیروهای شبکه های بهداشتی استان استفاده و خوشبختانه به صورت شبانه روزی وضعیت سلامت افراد کنترل و ارزیابی شد.

وی گفت:به منظور کنترل موج ورودی زائران با کمک دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه و لرستان تلاش شد سلامت افراد بررسی و افراد دارای تست مثبت از بقیه جدا شوند.

صادقی فر ادامه داد: افراد مشکوک و مثبت از بقیه جدا و به صورت جداگانه به استان های محل سکونت اعزام شدند و به مسئولان استانی تعداد افراد بیمار و اطلاعات آنها نیز اعلام شد.

وی مطرح کرد: اکنون روزانه هشت تا ۱۰ هزار دز واکسن  کرونا در ۱۸ مرکز استان تزریق می شود و آمادگی داریم که این میزان را به ۱۵ هزار دز در روز افزایش دهیم.

صادقی فر اضافه کرد: تاکنون ۶۲ درصد جمعیت بالای ۱۲ سال دز اول واکسن کرونا در استان را تزریق کرده اند و ۲۵ درصد نیز هر ۲ دز واکسن را دریافت کرده اند./ع

بیشتر بخوانید:

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار