مسوول سازمان اردویی و راهیان نور سپاه امیرالمومنین (ع) ایلام
مسوول سازمان اردویی و راهیان نور سپاه امیرالمومنین (ع) ایلام گفت: یادمان های مناطق جنگی ایلام آمادگی پذیرش زائران و کاروان های راهیان نور در داخل و خارج از استان را دارد.
کد خبر: ۹۹۸۳۲۱
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۵ 03 October 2021

به گزارش تابناک ایلام؛ سرهنگ عارف یاسمی مسوول سازمان اردویی و راهیان نور سپاه امیرالمومنین (ع) ایلام بیان داشت: در صورت از سرگیری اردوهای راهیان نور، یادمان ها و اردوگاه های استان مشکلی برای پذیرش بازدیدکنندگان وجود ندارد و تمهیدات لازم بهداشتی در این زمینه لحاظ شده است.

وی با بیان اینکه اردوگاه های راهیان نور استان ایلام ظرفیت یک هزار نفر در شبانه روز را دارد، عنوان کرد: اتوبوس های حامل کاروان های راهیان نور و همچنین اردوگاه ها نصف ظرفیت را باید پذیرش کنند تا فاصله اجتماعی بین زائران رعایت شود.

مسوول سازمان اردویی و راهیان نور سپاه امیرالمومنین (ع) ایلام ادامه داد: البته کاروان راهیان نور استان ایلام به طور معمول نیازی به اسکان و شب مانی در اردوگاه ها را ندارند و بعد از اردوی یک روزه راهی شهرستان های محل سکونت خود می شوند اما کاروان های خارج استان نصف ظرفیت اردوگاه ها پذیرش می شوند و در صورت تعداد زیاد کاروان ها، می توان از ظرفیت خوابگاه های ادارات و دانشجویی استفاده کرد.

یاسمی یادآور شد: حضور کاروان های راهیان نور در مناطق آبی و زرد با حفظ رعایت دستورالعمل های بهداشتی بلامانع است و همچنین در صورتی که خوابگاه خارج از محدوده شهرهای نارنجی و قرمز باشد و اتوبوس حامل زائران از این شهرها عبور نکند، حضور کاروان های راهیان نور در این مناطق نیز منعی ندارد.

وی تصریح کرد: باتوجه به آغاز سال تحصیلی جدید، از سرگیری کاروان های راهیان نور دانش آموزی به صورت فیزیکی و همچین استفاده از بستر شاد در دستور کار قرار دارد که البته باید برنامه های مجازی راهیان نور باید برای تولید محتوای جدید به روزرسانی شوند و آموزش و پرورش نیز زمان مشخصی را در برنامه شاد برای راهیان نور دانش آموزی بگنجاند.

یاسمی افزود: برای شروع به فعالیت کاروان های راهیان نور منتظر دریافت ابلاغیه قرارگراه راهیان نور کشور و ستاد ملی کرونا هستیم تا اعزام کاروان های زائران یادمان ها بعد از وقفه طولانی به علت شیوع ویروس کرونا، دوباره از سر گرفته شود./ح

 

بیشتر بخوانید

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار