مدیر کل آموزش و پرورش استان ایلام در گفتگو با خبرنگار تابناک :
مدیر کل آموزش و پرورش استان ایلام گفت : با توجه تصمیم ستاد کرونا، آموزش در مدارس پرجمعیت بصورت غیر حضوری برگزار می شود.
کد خبر: ۹۹۸۰۸۶
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۲ 02 October 2021

به گزارش تابناک ایلام ؛ امیر مهردادی در گفتگویی اختصاصی با خبرنگار ما اظهار داشت :براساس تصمیم اتخاذ شده در مدارس بالای ۱۵۰ نفر که پرجمعیت محسوب می شود کلاس ها بصورت حضوری برگزار می شود، اما با این وجود برخی دروس مهارتی و تخصصی با رعایت شیوه نامه های بهداشتی یعنی بصورت محدود و بارعایت فاصله گذاری بصورت حضوری برگزار خواهد شد .

وی ادامه داد :درمدارس روستایی و عشایری که تعداد دانش آموزان کم هستند و دسترسی به امکانات آموزش مجازی محدود است ،تدریس در این مدارس با رعایت فاصله گذاری به صورت حضوری دنبال می شود.

وی افزود :در کل باید گفت آموزش در مهرماه مدارس سطح استان بصورت تلفیقی یعنی مجازی و حضوری بر گزار می شود ،اما در آبان ماه شیوه تدریس منوط به تصمیم ستاد کرونا است که آیا آموزش حضوری باشد با به همین شیوه تلفیقی استمرار داشته باشد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان افزود :آموزش تابع شرایط کرونا و تصمیمات ستاد ملی کروناست که آن هم بر اساس شرایط شیوع کروناو وضعیت واکسیناسیون و پیک های جدید در کشور اتخاذ می شود .

مهردادی با اشاره به خبر واکسیناسیون دانش آموزان بیان داشت :فعلا روند واکسیناسیون دانش آموزان در سطح یک خبر است و عملا وارد فاز واکسیناسیون دانش آموزان نشده ایم، درصورت تصمیم گیری در این خصوص قطعا اطلاع رسانی خواهد شد .

مدیرکل آموزش وپرورش استان ایلام در خصوص میزان دسترسی مناطق مختلف استان به فن آوری آموزش مجازی گفت : بالای ۸۰ درصد استان پوشش سامانه شاد قرار دارد. این سامانه بروز رسانی شده و نواقص قبلی آن مرتفع شده است ،این سامانه همچون یک دانشگاه مجازی پاسخگوی نیازهای آموزشی دانش آموزان است.

مهردادی در خصوص تامین ابزار آموزش مجازی دانش آموزان نیازمند خاطر نشان کرد : با توجه به گرانی تجهیزات الکترونیکی مورد نیاز برای آموزش مجازی اقدامات خوبی برای تامین تبلت دانش آموزان نیاز مند انجام شده است به کمک کمیته امداد و خیرین تعداد زیادی تبلت در بین دانش آموزان نیازمند توزیع شده است اما در عین حال تفاهم نامه های با سازمان های متعدد برای برخورداری دانش آموزان نیازمند منعقد شده است .

مهردادی با اشاره به ممنوعیت اجبار دانش آموزان به لباس فرم دانش آموزی گفت :هیچ اجباری برای دوخت لباس فرم دانش آموزی وجود ندارد و مدارس حق ندارند دانش آموزان را ملزم به تهیه لباس فرم کنند .

وی ادامه داد : اولیا دانش آموزان در صورت هر گونه اجبار به تهیه لباس فرم دانش آموزان موضوع را به مدیران آموزش و پرورش و بازرسی ادارات شهرستان ها گزارش نمایند.

مهردادی در خصوص شهریه مدارس هیات امنایی گفت :مبالغ اندکی که در مدارس هیات امنایی اخد می‌شود در قبال کار و در راستای مسائل آموزشی دانش آموزان یعنی خرید لوازم کمک آموزشی و فوق برنامه است که براساس تصمیم انجمن اولیا و شورای مدرسه هزینه می شود .

مدیر کل آموزش وپرورش در زمینه شهریه مدارس غیردولتی انتفاعی بیان داشت :شهریه مدارس غیر انتفاعی براساس نوع آموزش ها ،فضا و امکانات آموزشی و درجه بندی این مدارس تعیین می شود .

وی افزود: این مدارس دارای شهریه ثابتی هستند که باید براساس نرم تعیین شده پرداخت شود ،با توجه به هزینه های رایج در این مدارس و سختی برگزاری کلاس های مجازی از سوی معلمین در شرایط جاری منطقی نیست که بگوییم این مدارس از دریافت شهریه در ایام کرونا خودداری نمایند.

مدیر کل آموزش و پرورش استان در پایان با توصیه به اولیا دانش آموزان خاطر نشان کرد:در شرایط جاری که دانش آموزان در اختیار مدارس نیستند، اولیا باید کمک کنند مسائل آموزش غیر حضوری به شکل صحیح برگزار شود .از اولیا عزیز می خواهیم با استقبال از روند واکسیناسیون و رعایت شیوه نامه های بهداشتی کمک کنند بساط این ویروس در سطح کشور برچیده شود تا با بازگشت به شرایط عادی روند آموزش حضوری فرزندانشان را از سر گرفته شود ./م

بیشتر بخوانید:

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار