مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام
شنبه‌زاده مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام گفت: با توجه به برگزاری دوره‌های آموزشی صنایع‌دستی برای زندانیان ، در تابستان امسال ۲۳۰ نفر از مددجویان آموزش‌های لازم را فرا گرفتند.
کد خبر: ۹۹۷۳۴۲
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۰ 29 September 2021

به‌ گزارش تابناک ایلام؛ عبدالمالک شنبه‌زاده مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام، بیان داشت: در راستای تفاهم‌نامه فی‌ مابین با اداره‌کل امور زندان‌های استان مبنی بر برگزاری دوره‌های آموزشی صنایع‌دستی برای زندانیان، در تابستان امسال ۲۳۰ نفر از مددجویان آموزش‌های لازم را فرا گرفتند.

او تصریح کرد: آموزش‌ها در رشته‌های گیوه بافی، معرق چوب، قلاب بافی، تراش سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی و تولیدات چرمی برگزار شد.

شنبه‌زاده بر لزوم و ضرورت آموزش زندانیان فاقد مهارت در راستای فراهم نمودن زمینه‌های اشتغال پایدار و جلوگیری از تکرار جرم و کاهش بزهکاری و کمک به ایجاد اشتغال مولد تأکید کرد و ادامه داد: آموزش صنایع‌دستی به خصوص صنایع بومی با تأمین امکانات لازم در مکان آموزشی در محل زندان شهر ایلام و دیگر شهرستان‌های تابعه با حضور مربیان صنایع‌دستی انجام می‌شود.

او در ادامه کسب مهارت، ایجاد درآمد در زندان برای زندانیان و خانواده آن‌ها و برخورداری از حرفه صنعتگری پس از خروج از زندان را از جمله مزایای برگزاری این کارگاه‌ها عنوان و مطرح کرد: علاوه بر صدور کارت مهارت صنعتگری برای زندانیان که دوره می‌بینند، اداره میراث‌ فرهنگی با همکاری اداره امور زندان‌ها در زمینه بازاریابی، تبلیغات و برپایی نمایشگاه عرضه و فروش محصولات این زندانیان نیز همکاری و مساعدت‌های لازم را به عمل خواهد آورد.

شنبه‌زاده یادآور شد: در پایان دوره گواهینامه آموزشی به زندانیان داده می‌شود که پس از آزادی بتوانند وارد بازار کار شوند./ح

 

بیشتر بخوانید

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار