جای تعچب دارد که یکی از دلایل استمرار مدیریت شهردار انقلابی مهران ،رتق وفتق امور مرتبط به زائرین اربعین بوده است اما ایشان در طول یکاسل گذشته نه تنها برای ایجاد رفاه وخدمت به زائرین اربعین یک سنگ روی  هم نگذاشته اند ،بلکه با تدبیری هر چه تمامتر تمامی امکانات این حوزه را از سطح شهر حذف کرده اند .
کد خبر: ۹۹۶۸۷۵
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۶ 27 September 2021

تابناک ایلام ::امروز اربعین حسینی است ،با وجود اعلام ممنوعیت تردد زوار اربعین از مرز های زمینی ،باوجود سخت گیری ها وکنترل های نیروی انتظامی برای جلوگیری از ورود خودروهای غیر بومی به شهرستان مهران ،اما هزاران زائر مشتاق چند شبانه روز است که درشهر مهران و پایانه مرزی تجمع کرده اند .

از آئجاییکه بدلیل شرایط کرونایی ،دولت عراق از پیش با تعیین شرایطی ،یعنی ورود هوایی و دارا بودن کارت واکسیناسیون آنهم بر اساس سهمیه تعیین شده را جواز ورود به مراسم اربعین اعلام کرده است ،بنابراین حتی اگر مقامات ایرانی هم بخواهند ،امکان ورود زمینی به عراق وجود ندارد ،پس بی توجهی به قوانین وشرایط تدوینی دوکشور و نادیده گرفتن آن از سوی زائرین ایرانی به هیچ وجه پذیرفتنی نیست.

اینک که به هردلیلی شوق حضور در مراسم اربعین ،جمع زیادی از هموطنانمان را به مهران کشانیده است ،ضرورت داشت با وجود غیرموجهه بودن این حضور ، دستگاههای مرتبط با پیش بینی تحقق چنین امری ،در خصوص تامین رفاه زائرین تمهیدات لازم را می اندیشیدند .

خواه  حضور زائرین در مرز مهران قانونی باشد خواه غیر قانونی ،به هرحال آنان هموطن ما وزائر اربعین حسینی هستند وکسی نمی تواند به صرف ورود غیر قانونی آنان ،برای تامین رفاه وآسایش این حجم زائر در مرز مهران با بی اعتنایی عبور کرده وکاری برای تامین نیازهای اولیه آنان انجام ندهد .

نکته قابل توجه دراین خصوص بی تدبیری مسئولین شهری مهران است ،بدیهی است یکی از نیاز های اصلی زائرین که مقدم بر دیگر احتیاجات آنان به شمار می رود ، تامین سرویس بهداشتی است که این موضوع نه تنها از سوی مسئولین مربوطه مغفول مانده،بلکه شهرداری مهران در یکسال گذشته حداقل های موجود را نیز از بین برده است.

جای تعجب دارد که یکی از دلایل استمرار مدیریت شهردار انقلابی مهران ،رتق وفتق امور مرتبط به زائرین اربعین اعلام شده  است، اما ایشان در طول یکسال گذشته نه تنها برای ایجاد رفاه وخدمت به زائرین اربعین یک سنگ روی  هم نگذاشته اند ،بلکه با تدبیری هر چه تمامتر تمامی امکانات این حوزه را از سطح شهر حذف کره اند .

شهرداری وشورای شهر مهران باید به این سوال پاسخ دهند ،باوجود اینکه تامین سرویس بهداشتی زائرین یکی از اساسی ترین نیازهای آنان محسوب می شود ،بر اساس کدامین عقل ومنطق سرویس های بهداشتی موجود در نقاط مختلف شهر را از میان برداشته اند ؟! آیا پس از حذف سرویس های بهداشتی موجود ،در طول یکسال گذشته اقدامی موثر برای جایگزینی آن در دیگر نقاط و یا اثدام دیگری برای تامین رفاه زائرین معمول داشته اند ؟ اگر داشته اند گزارش آن را در اختیار این رسانه قرار دهند !اگر هم نداشته اند ،دلیل ازبین بردن سرویسهای بهداشتی موجود و اتلاف این حجم از سرمایه را تبیین نمایند !

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار