نماینده مردم ایلام در مجلس؛
نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی گفت:چند سال قبل برای جلوگیری از افزایش خسارت به کشاورزان، اجرای طرح سامانه گرمسیری در استان ایلام در دستور کار قرار گرفت اما متأسفانه اجرای آن به کندی پیش می‌رود و برای تکمیل آن نزدیک ۵ هزار میلیارد نیاز است. از این مبلغ هزار و ۱۰۰ میلیارد آن ضروری است و رییس جمهوری قول دادند از صندوق توسعه ملی برای راه اندازی این سامانه کمک کنند.
کد خبر: ۹۹۶۶۲۲
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۰ 26 September 2021

به گزارش تابناک ایلام؛ سارا فلاحی بیان داشت: ایلام ظرفیت‌های بیشماری در بخش نفت و گاز، پتروشیمی، حوزه کشاورزی، ‌ گردشگری و ... دارد و وزیران همراه رییس جمهوری از بخشهای مختلف ایلام بازدید کرده و مصوباتی داشتند. به ویژه برای سرمایه گذاری و توسعه میادین گازی و توسعه پالایشگاه گاز ایلام مواردی به تصویب رسید.

وی گفت: در حوزه باغداری و کشاورزی گلخانه‌ای،‌ استان ایلام می‌تواند تاثیر بسزایی در اقتصاد منطقه و حتی کشور ایفا کند که در این زمینه تصمیمات خوبی اتخاذ شد. همچنین مقرر شد خطوط اعتباری برای شهرک‌های صنعتی در نظر گرفته شود تا کارگاه‌های غیرفعال باردیگر فعالیت خود را از سر بگیرند.

فلاحی مطرح کرد:اگر  طرح سامانه گرمسیری  به سامان برسد بیش از ۶ تا ۸ هزار نفر به صورت مستقیم وغیرمستقیم می‌توانند مشغول به کار شوند و این کار انقلابی در کشاورزی استان ایجاد می‌کند. در بخش گیاهان دارویی نیز برنامه‌ها و طرح‌های خوبی برای استفاده از ظرفیتهای بی نظیر ایلام در نظر گرفته شده است.

وی افزود:یکی از مسائل مهم استان حضور زوار اربعین امام حسین(ع) از مرز مهران به عتبات و توسعه گردشگری این استان است که در این سفر هم بررسی شد.

ماینده ایلام مطرح  کرد: امیدواریم درعمل نیز اتفاق‌های مثبتی برای استان رخ دهد. البته با توجه به اظهارات آیت الله رییسی، برای تحقق مسائل گفته شده باید کارگروهی تشکیل شود تا این مسائل را پیگیری کنند.

وی ادامه داد:با توجه به اینکه ایلام کریدور اصلی برای رسیدن به مدیترانه، ‌عراق و کشورهای همسایه است، اتصال راه آهن استان به شبکه سراسری از طریق شهرهای اسلام آباد، ‌ایوان، ایلام، مهران، اندیمشک و نجف اهمیت دارد. البته مبلغ ۷۰ میلیارد برای آن در بودجه تعریف شده است ولی به نتیجه رسیدن این پروژه نیازمند منابع زیادی است./ع

بیشتر بخوانید:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار