مدیر زراعت کشت و صنعت ماهیدشت:
مدیر زراعت کشت و صنعت "ماهیدشت" گفت: سطح کشت قراردادی امسال استان ایلام توسط شرکت ماهیدشت ۸ هزار هکتار پیش‌بینی شده که از ابتدای فصل کشت در چهار منطقه مهران، موسیان، دهلران و دشت‌عباس با همکاری سازمان جهاد کشاورزی استان آعاز شده است.
کد خبر: ۹۹۶۵۹۶
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۵ 26 September 2021

به گزارش تابناک ایلام؛ فرهنگ آسا، از آغاز کشت قرار دادی دانه‌های روغنی توسط کشت و صنعت روغن نباتی ماهیدشت در سال دوم، خبر داد و اظهار کرد: با عنایت به استقبال کشاورزان با توجه به رضایت سازمان‌های جهاد کشاورزی و کشاورزان طرف قرارداد شرکت کشت و صنعت ماهیدشت، در سال گذشته زراعی، برنامه‌ریزی برای کشت قراردادی کلز در راستای حمایت از تولید ملی دانه‌های روغنی در ۵ استان کشور آغاز شد.

وی بیان داشت: امسال نیز با توجه به استقبال کشاورزان، به کشت قراردادی کلزا، سویا و آفتابگردان روغنی در استان‌های خوزستان، ایلام، کرمانشاه و کردستان و مازندران اقدام می‌شود.

آسا افزود: تحویل نهاده‌هایی شامل کودهای پایه و سرک، تضمین خرید محصول کشاورزان طی فصل کاشت تا برداشت از جمله اقدامات موثر شرکت در قرارداد با زارعان است.

مدیر زراعت کشت و صنعت ماهیدشت ادامه داد: کشت قرار دادی منجر به افزایش عملکرد در واحد سطح و رضایت‌مندی کشاورزان از کشت دانه‌های روغنی و زمینه ساز توسعه این محصولات در سال‌های آتی خواهد بود.

آسا خاطرنشان کرد: سطح کشت قراردادی امسال استان ایلام توسط شرکت ماهیدشت ۸ هزار هکتار پیش‌بینی شده است که از ابتدای فصل کشت در چهار منطقه مهران، موسیان، دهلران و دشت‌عباس با همکاری سازمان جهاد کشاورزی استان آغاز شده است./ح

 

بیشتر بخوانید

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار