مدیرکل حفاظت محیط زیست ایلام:
مدیرکل حفاظت محیط زیست ایلام از تشکیل شعب ویژه رسیدگی به جرائم آلودگی خاک و مسائل این حوزه در دادگستری استان خبر داد.
کد خبر: ۹۹۶۵۹۳
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۵ 26 September 2021

به گزارش تابناک ایلام؛ غلامرضا ابدالی عنوان کرد: بر اساس ماده ۲۲ قانون حفاظت از خاک مصوب خرداد ماه سال ۱۳۹۸ جهت بررسی جرائم آلودگی خاک توسط اشخاص حقیقی و حقوقی بایستی شعبه ویژه رسیدگی به این جرائم اختصاص یابد که با پیگیریهای بعمل آمده و مساعدت رئیس کل محترم دادگستری استان ایلام این شعب مشخص و معرفی گردیدند.

وی بیان داشت: بر اساس ماده ۱۴ قانون حفاظت خاک در صورت بروز هرگونه آلودگی خاک، واحد آلاینده باید فوراً موضوع را به نزدیکترین اداره حفاظت محیط زیست گزارش نموده و با هماهنگی این اداره نسبت به پاکسازی خاکهای آلوده اقدام نماید.

ابدالی ادامه داد: در صورت عدم توجه به پاکسازی خاک و عدم اطلاع رسانی، آلوده کننده خاک مشمول جرائم قابل ملاحظه‌ای خواهد شد که در قانون مذکور پیش‌بینی شده است.

وی به منابع محدود خاک کشور و عدم تجدید پذیر بودن آن در بازه زمانی کوتاه مدت و وابستگی حیات تمام موجودات به وجود منابع خاک اشاره کرد و از هموطنان خواست تا هر گونه آلودگی خاک ناشی از تخلیه پسماند و زباله در محیط، تخلیه مواد نفتی، آلودگی ناشی از مواد شیمیائی و آتش سوزی در مزارع را جهت برخورد قانونی با متخلفین به ادارات حفاظت محیط زیست در سطح شهرستانها و استان گزارش کنند./ح

 

بیشتر بخوانید

 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار