رییس جمهور در حاشیه بازدید از سد کنجانچم :
رییس جمهوری گفت:مردم وعده اجرای این طرح را گرفته و تاخیر و عدم تحقق آن موجب هدر رفتن سرمایه می شود.
کد خبر: ۹۹۶۱۷۶
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۲ 24 September 2021

به گزارش تابناک ایلام ؛  آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی روز جمعه در حاشیه بازدید از سد کنجانچم شهرستان مرزی مهران افزود:رها شدن کارهای اجرایی خسارت های جدی به دنبال داشته بطوری‌که موجب فرسودگی و کاهش اعتماد اجتماعی می‌شود با توجه به گزارشی که ارایه شده این طرح به اتمام نرسیده و نتیجه ای حاصل نشده است.

وی با بیان اینکه عدم تحقق طرح ها موجب هدر رفتن سرمایه می شود، ادامه داد: مردم وعده اجرای این طرح را گرفته و تاخیر و عدم تحقق آن موجب هدر رفتن سرمایه می شود.

رییس جمهوری با تقدیر از دست اندرکاران قرارگاه خاتم الانبیاء(ص) و سایر مسئولان مربوطه برای اقدام های انجام گرفته در سد کنجانچم ابراز امیدواری کرد: بر اساس قول مسئولان مربوطه طی ۶ الی هفت ماه آینده این طرح اجرایی و ثمره آن توسط مردم حاصل خواهد شد.

در این بازدید وزیر نیرو و مسوولان استانی آیت الله ابراهیم رئیسی را همراهی کردند.

سد کنجانچم واقع در شهرستان مهران است که خردادماه امسال آبیگری شد، این سد از نوع خاکی با هسته رسی به ارتفاع ۸۶ متر و با طول تاج ۲ هزار و ۶۰۰ متر طراحی و اجرا شده است.

این سد با حجم مخزن ۸۵ میلیون متر مکعب بخشی از طرح بزرگ سامانه گرمسیری است که تنظیم کننده آب نابهنگام انتقالی از سامانه خواهد بود.

بنا به گفته مسوولان استانی برای آبگیری سد کنجانچم ۴۰۵ میلیارد تومان از محل صندوق توسعه ملی با موافقت مقام معظم رهبری سرمایه گذاری شده است.

سد کنجانچم در ۳۰ کیلومتری شهر مهران و بر روی رودخانه فرعی گلال ملک احداث شده است./م

بیشتر بخوانید:

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار