مدیرعامل شرکت پالایش گاز ایلام با بیان اینکه بمنظور حفاظت از محیط زیست در سه بخش هوا، آب و خاک فعالیت های گسترده ای انجام شده که مورد تایید سازمان محیط زیست قرار گرفته، گفت: اکنون تمامی پارامترهای پساب تصفیه شده این مجموعه صنعتی استاندارد و دارای حد مجاز است.
کد خبر: ۹۹۵۳۵۵
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۵ 21 September 2021

به گزارش تابناک ایلام ، روح اله نوریان  اظهار داشت: تصفیه خانه ای پیشرفته در بخش آلایندگی آب احداث و راه اندازی شده است که با روش های فیزیکی، شیمیایی و بیولوژیکی پساب های تولید شده در بخش های مختلف پالایشگاه را بطور کامل تصفیه می کند و تمامی پارامترهای خروجی آن در حد استاندارد بوده که توسط ایستگاه پایش لحظه ای بصورت برخط توسط سازمان حفاظت محیط زیست رصد و از آب تصفیه شده در فصول گرم سال برای آبیاری فضای سبز استفاده می شود.

وی افزود: برای کاهش آلاینده های هوا با پیگیری های انجام شده، محصولات پالایشگاه از طریق خط لوله به پتروشیمی ایلام ارسال و از فلرینگ آنها جلوگیری می شود که در صورت استمرار دریافت خوراک از طرف پتروشیمی ایلام، مشعل پالایشگاه به صورت عادی خواهد بود و در صورت عدم دریافت خوراک، بخشی از آن با هزینه های گزاف به مقصد عسلویه حمل می شود تا از فلرینگ آن جلوگیری شود.

وی ادامه داد: خروجی دودکش های بویلرها و نیروگاه کمتر از حد استاندارد بوده و بصورت فصلی توسط آزمایشگاه معتمد سازمان محیط زیست پایش می شوند و ایستگاه سنجش آلاینده های محیطی نیز بصورت برخط پارامترهای هوای محیطی را پایش و در اختیار سازمان محیط زیست استان قرار می دهد.

مدیرعامل شرکت پالایش گاز ایلام تصریح کرد: پروژه های موفقی در خصوص مدیریت پسماندها در زمینه آلایندهای خاکی انجام گرفته و ترکیب آلاینده های هوا در منطقه، خاک را آلوده نکرده که نتایج آزمایش های خاک گواه این ادعا است.

نوریان تصریح کرد: همچنین در اراضی تملکی شرکت پالایش گاز ایلام بالغ بر ۲۵ هکتار فضای سبز و جنگل کاری انجام شده و غنی سازی جنگل های محدوده پالایشگاه با گونه های بومی در دستور کار این شرکت است.

مدیرعامل شرکت پالایش گاز ایلام با بیان اینکه هزینه عوارض ناشی از آلایندگی در سال هایی که پالایشگاه مشمول آن بوده است به اداره کل امور مالیاتی استان پرداخت می شود، گفت: این شرکت در حوزه مسوولیت های اجتماعی نیز سال گذشته طرح جامعی در بخش های مختلف از جمله بهداشت، آموزش، فضای ورزشی، محیط زیست تهیه کرد که مصوبه آن در شرکت ملی گاز نهایی و برای تخصیص اعتبار به وزارت نفت ارسال شده است.

نوریان یادآور شد: برای انجام مسوولیت های اجتماعی اقداماتی نظیر اختصاص تانکر آبرسانی برای روستاهای محروم و دوردست شهرستان چوار، اطفا حریق جنگل های پیرامونی شهرستان چوار، ضدعفونی تکیه ها و حسینیه ها در ایام محرم، توزیع پک بهداشتی در بین عزاداران حسینی، اختصاص بسته های حمایتی برای اقشار آسیب پذیر در ایام کرونا انجام شده است./ع

بیشتربخوانید:

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار