امروز شهرداری به این نتیجه رسیده است که موقتا سعدی شمالی را به روی خودروها بازگشایی کند ،چیزی جز شکست ناشی از عدم مطالعه ترافیکی این نقطه معنا نخواهد شد.
کد خبر: ۹۹۴۰۷۰
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۷ 15 September 2021

تابناک ایلام::بررسی وضعیت کلی شهر ایلام بعنوان مرکز و بزرگترین شهر استان از حیث مبلمان ،وضعیت معابر، فضای سبز و دیگر امکانات رفاهی ،بیانگر این واقعیت تلخ است که این شهر نسبت به دیگر مراکز استان ها یکی از فقیرترین هاست. 

هر چند در دوره اخیر مدیریت شهری ،اقدامات مناسبی را در حوزه عمرانی و زیبا سازی شاهد بودیم، اما همچنان این شهر با فاصله چشمگیری از دیگر شهرها قرار داشته و نتوانسته  در تراز شان و جایگاه شهروندان ایلامی قرار گیرد. 

یکی از طرح های رفاهی و عمرانی که این سال‌ها توانست قلب شهر را دگرگون نماید ،تبدیل خیابان طالقانی و سعدی شمالی و جنوبی به پیاده راه بود.

طرحی که به ظاهر رضایتمندی شهروندان ایلامی را به دنبال داشت ،اما در دل خود انبوهی از مشکلات و گره های ترافیکی خیابان های اطراف را جای داده است .

اگر کارشناسان و برنامه ریزان حوزه عمران شهری در کنار تغییر کاربری این خیابان ها به عنوان مرکز شهر ،پیوست ترافیکی برای توزیع بار ترافیکی ناشی از حذف خیابان‌های مرکز شهر و تعبیه پارکینگ مناسب را لحاظ می کردند، می توانستیم اجرای این طرح  را یکی از موثرترین و موفق ترین طرح های عمرانی شهری نام نهیم .

ممکن است با اجرای این طرح فضای دلنشینی بر مرکز شهر حاکم شده باشد، اما عدم توزیع بار ترافیکی ناشی از حذف خیابان ها ،تمرکز مراکز خرید و پزشکی در این نقطه از یک سو و نبود پارکینگ در محله های پیرامون وجریمه های دستی والکترونیکی مکرر رانندگان  باعث شده تا شیرینی اجرای این طرح زیبا تحت شعاع قرار گیرد.

اینکه امروز شهرداری به این نتیجه رسیده تا موقتا سعدی شمالی را به روی خودروها بازگشایی کند ،چیزی جز شکست ناشی از عدم مطالعه ترافیکی این نقطه معنا نخواهد شد.

کسانی که از حیث فنی دستی بر آتش دارند به درستی تایید می کنند زیرسازی پیاده راه سعدی شمالی از نظر استحکام توان تحمل خودروهای عبوری را نخواهد داشت و با اجرای مصوبه شورای ترافیک، در عمل تخریب این پیاده راه را به همراه خواهد داشت وباید گفت صدها میلیون تومان از منابع مردم که صرف ایجاد پیاده راه شد، باید بخاطر یک برنامه ریزی سوء اتلاف شود .

البته به این سوال نیز باید پاسخ داده شود که اگر قرار بود سعدی شمالی مسیری برای کاهش بارترافیکی مرکز شهر مورد توجه قرار گیرد ،چراقبل از اجرای طزح پیاده راه ، موضوع مهم ترافیکی درآن لحاظ نشد،تاپس  از تخریب آسفالت و ایجاد پیاده راه دوباره فکر تغییر کاربری  پیاده راه به خیابان  وبازگشت به نقطه سرخط !!در اذهان تصمیم گیران خطور نماید ؟!

بیشتر بخوانید:

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
France
|
۱۸:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۴
کار شهردار از اول اشتباه بود!! خیابانی که چند قطعه زمین خالی و چندین ساختمان کاملاً فرسوده در آن واقع شده و هر روز در حال ساخت و ساز هستند و محل تردد کامیون و جرثقيل هست و شیب 37 درجه!!!! دارد با چه منطقی پیاده راه شده؟! شهردار باید محاکمه و تمام خسارت این پیاده راه مضحک را از ایشان دریافت کنند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار