طبیعی بود با روی کار آمدن تیم جدید منتخبین مردم در شورای ششم شهر و احتمال روی کار آمدن افرادی غیر همسو با شهردار ایلام ،هر احتمالی برای انتخاب شهردار جدید قابل تصور باشد.
کد خبر: ۹۹۳۱۹۵
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۹ 12 September 2021

تابناک ایلام::چندماه پیش در حاشیه افتتاح زیر گذر شهید کشوری ایلام ،طالب صادقیان در سخنانی غافلگیرانه تلویحا از شهرداری ایلام خداحافظی کرد.

متعاقب آن نیز ایشان با انتشار پیامی در شبکه های مجازی با خداحافظی از شهروندان ایلامی و طلب حلالیت از آنان برای مدیر آینده شهر آرزوی موفقیت کرد.

طبیعی بود با روی کار آمدن تیم جدید منتخبین مردم در شورای ششم شهر و احتمال روی کار آمدن افرادی غیر همسو با شهردار ایلام ،هر احتمالی برای انتخاب شهردار جدید قابل تصور باشد.

چرا که براساس قانون وتعیین حدود و اختیارات شوراهای شهر،آنان مختار بودند که با گزینش فردی برخوردار از مولفه های مدنظر سکان شهر مرکز استان را به وی واگذار کنند.

اماحاشیه های بوجود آمده در جلسات آغازین شورای ششم نظیر پناه بردن اقلیت شورای همسو با صادقیان به آبستراکسیون های پی در پی و از سویی انتخاب سرپرست شهرداری امکان عبور آنان از شهردار سابق ایلام را پررنگ نمودتا جایی که فعالین فضای مجازی از احتمال یک تبانی در بین برخی اعضای شورای شهر و تغییر موازنه و ترکیب اقلیت و اکثریت به نفع شهردار سابق شهر ایلام پرده برداری نمودند.

هرچند با وجود مصاحبه های صورت گرفته از سوی برخی اعضای شورای شهر و تغییر یکباره مواضع اشان در خصوص انتخاب شهردار، نمی‌توان بر حق منتقدین در خصوص شفاف سازی در چرایی تغییر یکباره مواضع برخی اعضاء در انتخاب شهردار جدید ایلام پای گذاشت، اما به هرحال کفه ترازوی انتخاب شهرداری منطبق با خواست شهروندان و رضایت نسبی آنان از کارنامه چهار ساله کارکرد شهردار نسبت به این حاشیه ها سنگینی کرده و این موضوع می تواند در مسیر کاهش حاشیه ها به نفع شهر و شهروندان ایلامی به کار بسته شود.

بدیهی است درست مثل هر مدیر دیگری در استان، طالب صادقیان بری از کاستی و انتقاد نبوده و نخواهد بود ،اما انصاف حکم می کند در فضایی به دور از حب و بغض کارنامه مدیریتی شهردار سابق را در معرض قضاوت قرار داده و بازخورد عملکرد ایشان در رفتار شهروندان ایلامی را به معیاری برای قضاوت ها قرار دهیم .

گرچه معتقدیم که شهر ایلام از حیث شهرسازی، مبلمان شهری ،معابر ،فضای سبز و دیگر خدمات عمرانی و زیر ساختی با فاصله زیادی از دیگر شهرهای همطراز خود قرار دارد و اجرای طرح های عمرانی نظیر زیرگذرها،ساخت معابر و زیباسازی های صورت گرفته در چهارسال گذشته بعنوان حقوق اولیه شهروندان نمی تواند به ابزاری برای بت سازی ها و استفاده از تعابیر غلو برانگیز برای شهردار ایلام تبدیل شود .اما از کنار این موضوع مهم هم نمی‌توان به راحتی عبور کرد که کارنامه عملکرد طالب صادقیان نسبت به دیگر شهرداران گذشته قابل قبول بوده و همین امر به وجه تمایز وی با شهرداران اسبق شهر ایلام تبدیل شده است.

اینک که شورای شهر ایلام بعنوان نمایندگان مردم به این نتیجه رسیده اند که در بررسی رزومه های ارسالی از سوی متقاضیان سکانداری شهر ایلام به استمرار مدیریت شهر ایلام از سوی شهردار سابق رای مثبت دهند، ضروريست در راستای تامین منافع شهروندان ایلامی و کمک به تلطیف فضا به نفع شهروندان این شهر ،به جای حاشیه سازی و چنگ انداختن به صورت هم ،با هم افزایی و همگرایی مسیر را برای ارائه خدمات مطلوب در شان شهروندان ایلامی هموار نماییم.

البته شورای شهر و طرفداران شهردار جدید ایلام نیز در راستای بهبود وضعیت و آماده سازی فضای روانی برای قرار گرفتن شهرداری در ریل خدمت رسانی به گونه ای رفتار نکنند که با مواضع سوگیرانه و واکنش های هیجانی، با جری نمودن منتقدان و ایجاد گره ،مسیر خدمت به شهروندان را سنگلاخی نمایند.

لذا ضرورت دارد هم شورای شهر بر اساس وعده های داده شده شفافیت را چاشنی رفتار خود نموده و با توضیح متقن و قانع کننده در خصوص ابهامات مطروحه در روند انتخاب شهردار جدید توضیحات کاملی را در اختیار افکار عمومی قرار دهند.

هم اینکه شهردار جدید ایلام در راستای اقناع منتقدین،در خصوص موضوعات مطرح شده در زمینه بدهی شهرداری ،نحوه استیفای دیون، مدرک تحصیلی و برنامه های آتی خود برای مدیریت بهینه شهر ایلام ابهام زدایی نمایند.

بی گمان چنانچه هم شهردار جدید ،هم شورای شهر و هم هواداران شهردار در مسیر اقناع و احترام به منتقدین گام برداشته و آنان را در جریان ماوقع قرار دهند سریعتر از تصور ،بساط حاشیه ها در حوزه مدیریت شهری برچیده خواهد شد و فضا برای مدیریت بهینه شهر و ارائه خدمات مطلوب به شهروندان ایلامی فراهم خواهد شد و قطعا خیر و صلاح در این نوع نگاه نهفته است .

مجتبی قیطاسی

بیشتر بخوانید:

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۲
درکارآمدی ایشون شکی نیست ولی توروخدا آقای صادقیان درمجوزهای ساخت وساز به ویژهآزادی تجدیدنظرکنید ساخنمانهای بلندمرتبه وس وصداامان مردم روبریده صبحمون روباصدای تق تق وافتادن استانبولی شروع می کنیم
ساکن منطقه آزادی حوالی دفترامام جمعه محترم
ناشناس
|
Poland
|
۲۰:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۲
بیچاره دختر دکتر باز هم شبها تا صبح نباید بخوابه!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۴
آقای صادقیان یکی از ضعف های جنابعالی و دیگر شهرداران اسبق، کوچاندن ساختمان شهرداری منطقه 2 شهر ایلام به نقطه مقابل و برعکس منطقه ای است که باید خدمت رسانی در آن صورت گیرد. به خاطر کاهش هزینه های شهرداری باید مردم رو از محله مبارزان، بلوار تعمیرکاری، رزمندگان، پیام نور، فرهنگیان و جانبازان و ... را به کمربندی شرقی شهر یعنی (جاده مهران) بکشانند، آیا این عدالت است؟ آیا این ظلم در حق حداقل نصف شهر نیست که به زور شهرداری برای دریافت خدمت تا اون سر شهر باید طی مسیر کنند؟ جای قبلی شهرداری منطقه 2 به همان مکان سابق باید برگرندانده شوند، صد تأسف هم برای رسانه های ایلام از جمله تابناک باید خورد که حتی یک بار به خود اجازه طرح چنین بحثی را میان نیاوردند؟
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار