مدیرکل بحران استانداری:
مدیرکل بحران استانداری ایلام از ابلاغ بخشنامه امهال تسهیلات خسارت دیدگان بخش کشاورزی این استان به کارگروه بند خ ماده ۳۳ خبر داد و گفت: اجرایی شدن این دستورالعمل منوط به ابلاغ شیوه نامه بانک مرکزی است.
کد خبر: ۹۹۰۶۳۵
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۰:۰۰ 02 September 2021

به گزارش تابناک ایلام، آیت قیصربیگی  از ابلاغ تصویب نامه هیات وزیران به دستگاه های اجرایی درخصوص کمک به آسیب دیدگان بخش کشاورزی ناشی از خشکسالی خبر داد و اظهار کرد: بر اساس مصوبه هیات وزیران در جلسه مورخ ۱۶ تیرماه ۱۴۰۰ کارگروه موضوع بند (خ) ماده (۳۳) قانون موظف است در شهرستان هایی که در سال زراعی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ تحت تاثیر خشکسالی قرار گرفته است و توسط سازمان مدیریت بحران کشور اعلام شده مشمولان واجد بهره‌مندی از امهال تسهیلات موضوع این تصویب نامه را به بانک های عامل معرفی کند.

وی افزود: بانک های عامل موظف هستند طبق این بخشنامه ضمن بخشودگی سود، کارمزد و جرایم تسهیلات دریافتی خسارت دیدگان بخش کشاورزی که در سال زراعی ۱۳۹۹-۱۴۰۰ دچار خشکسالی شدند و سررسید بدهی آنها در سال ۱۴۰۰ است اصل تسهیلات دریافتی را به مدت سه سال امهال کنند.

وی با عنوان این مطلب که بخشنامه اخیر برای طی کردن فرایند قانونی و اجرا به فرمانداری‌های استان، جهاد کشاورزی و بانک های عامل استان (کارگروه بند خ ماده ۳۳) ابلاغ شده است، گفت: بر اساس بخشنامه مذکور مشمولان تصویب نامه های قبلی در خصوص امهال تسهیلات بند (خ) ماده (۳۳) از شمول این تصویب نامه خارج‌ هستند.

قیصربیگی در خصوص عدم اجرایی شدن این بخشنامه توسط بانک های عامل استان نیز یادآور شد: بر اساس گزارش های دریافتی از مردم نشستی در این خصوص با حضور مسوولان جهاد کشاورزی استان و بانک های عامل برگزار شد.

مدیرکل بحران استانداری ایلام تصریح کرد: در این نشست عنوان شد که شیوه نامه اجرایی این بخشنامه از طریق بانک مرکزی به بانک های عامل ابلاغ نشده است از این رو بمنظور  تسریع در کار نامه‌ای با امضای استاندار به سازمان مدیریت بحران کشور ارسال شده است.

وی در ادامه با عنوان این مطلب که بر اساس پیگیری‌ها و برآوردهای انجام شده استان ایلام در صدر استان های آسیب دیده از خشکسالی در کشور قرار گرفته است، تاکید کرد: برای تسریع در کار مصوب شد که کارگروه بند (خ) ماده (۳۳) به ریاست فرمانداران و با دبیری جهاد کشاورزی و با حضور بانک های عامل نسبت به تعیین ذینفعان براساس مصوبه جدید هیات وزیران مورخ ۱۶ مرداد ماه ۱۴۰۰ و بر طبق روال شیوه نامه های قبلی کارگروه مذکور اقدام شود تا به محض ارسال شیوه نامه از طرف بانک مرکزی نسبت به بخشودگی سود، کارمزد و جرایم و امهال تسهیلات در اسرع وقت اقدام شود./ع

بیشتر بخوانید:

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار